Czasopismo
Tytuł artykułu
Warianty tytułu
The Perceptions of Marketing in Poland
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł prezentuje wybrane wyniki projektu badawczego zrealizowanego przez Katedrę Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, którego celem było rozpoznanie postrzegania marketingu przez polskie społeczeństwo oraz przedstawicieli przedsiębiorstw. Ocena wizerunku marketingu dokonana została przede wszystkim na podstawie 10 stwierdzeń odzwierciedlających zarówno najpopularniejsze obiegowe, jak i naukowe poglądy na temat marketingu. Otrzymane wyniki potwierdziły dość znaczne zróżnicowanie wizerunku marketingu w badanej populacji. Posłużyły jednocześnie do wyodrębnienia segmentów w każdej z badanych grup. Zaprezentowane wnioski oparte zostały na wynikach dwóch ogólnopolskich badań zrealizowanych w 2008 r. na (1) próbie 1128 przedsiębiorstw działających na polskim rynku oraz (2) reprezentatywnej próbie 1021 Polaków w wieku 18-75 lat. (abstrakt autora)
The paper presents the selected results of research conducted by the Marketing Department of the Cracow University of Economics, which set out to understand the attitudes of both Polish companies and society towards marketing. The research on the perception of marketing was carried out mainly on the basis of 10 different statements representing both the most common and scientific views on marketing. This research confirms that the image of marketing is both complex and diversified within the surveyed population. The results constitute the basis for identifying distinct segments in each of the investigated groups. The conclusions are based on the results of two national surveys conducted in Poland in 2008 on (1) a sample of 1,128 companies operating on the Polish market and (2) a representative sample of 1,021 Poles aged 18 to 75. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
27--43
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
- Wizerunek marketingu w Polsce [2009], red. R. Niestrój, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171218057