PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 229 | 39--52
Tytuł artykułu

Kompetencje menedżera organizacji sektora usług publicznych

Autorzy
Warianty tytułu
Competences of Public Organization's Manager
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Praca jest poświęcona analizie koncepcji menedżerów publicznych oraz ich kompetencji. Rozważania teoretyczne zilustrowano rezultatami badań empirycznych. Na tej podstawie wykazano, że istota menedżerów publicznych zawiera się w ich kompetencjach zadaniowych, zawodowych, politycznych i etycznych, w tym w umiejętnościach odpowiadania na polityczne, społeczne i ekonomiczne wyzwania otoczenia organizacji publicznych. Służy temu instrumentarium zarządzania, w którym najważniejsze jest współdziałanie wewnątrz organizacji oraz między organizacjami i ich interesariuszami. (abstrakt oryginalny)
EN
The analysis of the concept of public managers and their competencies as well as the results of empirical research conducted allowed to reveal a specific nature of the functions of those who manage public organizations. The gist of the notion of the public mangers primarily lies in their task, professional, political and ethical competencies related to organizational values. Regarded as crucial are management knowledge and skills to formulate objectives resulting from the political, social and economic context and creating a toolkit that ensures accomplishment of these objectives, above all, in the area of collaboration within the organization they manage as well as between organizations and their stakeholders. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
39--52
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
Bibliografia
  • Denhardt, J.V., Denhardt, R.B., 2003, The New Public Service. Serving not Steering, M.E. Sharpe, Armonk, New York.
  • Janoś-Kresło, M., 2002, Usługi społeczne w procesie przemian systemowych w Polsce, SGH, Warszawa.
  • Kożuch, B., 2010, Kompetencje menedżerów organizacji publicznych: teoria a praktyka zarządzania, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, nr 156, Wrocław.
  • Kożuch, B., 2004, Zarządzanie publiczne w teorii i praktyce polskich organizacji, Placet, Warszawa
  • Lane, L.M., Wolf, J.F., 1990, The Human Resource Crisis in The Public Sector, Quorum Books, Westport.
  • Mazurkiewicz, G., 2011, Reforma nadzoru pedagogicznego jako projekt rozwoju cywilizacyjnego, e-Materiały Zebrania Naukowego ISP UJ, Kraków.
  • Stiglitz, J.E., 2004, Ekonomia sektora publicznego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Szaban, J., 2011, Zmiany w zarządzaniu zasobami ludzkimi w administracji publicznej, e-Materiały Seminarium Krytycznej Teorii Organizacji.
  • Virtanen, T., 1996, The Competencies of New Public Managers, w: Farnham, D., Horton, S., Barlow, J., Hondeghem, A. (eds.), New Public Managers in Europe, Macmillan Press Ltd., London.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171218243

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.