PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2012 | nr 9 | 2--5
Tytuł artykułu

Wrogowie zaufania w zarządzaniu jakością

Autorzy
Warianty tytułu
The Enemies of Trust in Quality Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
O istocie zaufania w zarządzaniu napisano znaczną liczbę rozpraw naukowych. Z większości z nich wynika, że zaufanie jest cennym kapitałem społecznym (a raczej jednym z elementów tego kapitału - obok norm i współpracy). Zaufanie ogranicza koszty funkcjonowania organizacji, sprzyja kooperacji, zwiększa szanse na uzyskiwanie korzyści ekonomicznych, sprzyja innowacji, zachowaniom kooperatywnym a nawet obywatelskim. Zaufanie umożliwia skuteczne uczenie się, sprzyja integracji, produktywności, wprowadzaniu zmian; umożliwia wychodzenie organizacji z kryzysu, decyduje o jakości stosunków międzyludzkich. (fragment tekstu)
EN
The article discusses the problem of so-called enemies of trust, the significance of trust in the management of organizations. Attention was drawn to the possibility of searching for factors not conducive to trust. In addition to the currently used analysis of the social system the author points to the possibility of testing the dimensions of trust (reliability, competence) and the reinforcing value of trust (justice, commitment). It was also trying to classify the factors that are a threat to trust. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
2--5
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Coyle-Shapiro, Jackie (1995): The impact of a TQM intervention on teamwork: a longitudinal assessment, "Employee Relations", nr 17 (3), s. 63-74.
  • Giddens, Anthony (2004): Socjologia. PWN. Warszawa, s. 735.
  • Galford, Robert; Drapeau, Anne Seibold (2003): The Enemies of Trust," Harvard Business Review", nr 81 (2), s. 88-95.
  • Ryan, Kathleen D; Oestreich, Daniel K.(1991): Driving Fear out of Workplace: How to Overcome the Invisible Barriers to Quality Productivity, and Innovation. CA: Jossey - Bass Publisher, San Francisco.
  • Skorupka, Stanisława; Anderska, Halina; Łęmpicka, Zofia (1989): Mały słownik języka polskiego, PWN, Warszawa.
  • Sztompka, Piotr (2007): Zaufanie fundamentem społeczeństwa, Znak, Kraków.
  • Tomlinson, Edward C; Lewicki, Roy J.(2006):Managing distrust in intractable conflicts, "Conflict Resolution Quarterly", nr 24 (2), s. 219-228.
  • Vlaar, Paul W. L.; van den Bosch, Frans A. J.; Volberda, Henk (2007):On the Evolution of Trust, Distrust, and Formal Coordination and Control in Interorganizational Relationships: Toward an Integrative Framework, "Group & Organization Management", nr 32 (4), s. 407-429.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171218425

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.