Warianty tytułu
Customer value or value for customers?
Języki publikacji
Abstrakty
Istnieje coraz mocniejsze przekonanie, potwierdzane także empirycznie, iż wartość klientów ma bezpośredni wpływ na wartość przedsiębiorstwa, wartość dla akcjonariuszy i stanowi coraz częściej podstawę wyceny wartość rynkowych. Podstawą współtworzenia przez klientów wartości jest określenie tego, co klienci wnoszą do przedsiębiorstwa, bowiem wartość klientów dla firm wyrażana musi być tym, co oni wnoszą do przedsiębiorstwa. W tradycyjnych, wąskich ujęciach wartość klienta ograniczana jest do rentowności transakcji lub rentowności w cyklu życia klienta w firmie (Customer Lifetime Value). Obecnie wymagane jest szersze spojrzenie na klienta, a więc uwzględnienie wszystkich strumieni kreowanych przez niego, łącznie z niefinansowymi, które skierowane są do firm oraz dążenie do ich wyceny. (abstrakt oryginalny)
There exists an ever-growing belief, which has also been supported by empirical research, that customer value directly affects the value of a company, which subsequently translates into shareholder value. Such a belief also increasingly serves as the basis for estimating the market value of a company. The customers involvement in the creation of corporate value is determined by their contribution to the business, since the customers value to companies has to be defined in this way only. In traditional, narrow approaches customer value is limited to transaction profitability or Customer Lifetime Value. Nowadays, a more comprehensive view of the customer is required, the one which would include all the streams as created by him, including the non- financial ones, which are directed at companies, as well as strive at their valuation.
Twórcy
autor
- Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
- Baker S., New Consumer Marketing, Wiley, 2003.
- Dobiegała- Korona B., Doligalski T., Korona B, Konkurowanie o klienta e-marketingiem, Difin 2004.
- Doyle P., Marketing Wartości, Felberg SJA, Warszawa 2003.
- Dreze X., Bonfrer A., Moving from Customer Lifetime Value to Customer Equity, Wharton School of the University of Pensyivania 2005.
- Gupta S., Lehman D., Managing Customers as Investments, Wharton School Publishing, USA 2005.
- K.T. Higgins K.T., The Value of Customer Value Analysis, Marketing Research, Winter 1998/ Spring 1999.
- Kotier Ph., Marketing, Rebis 2005.
- Prahalad C.K., Ramaswany V., The Future of Competition. Cookreating Unique Value with Customer, Harvard Business School Press 2003.
- Rust R., Zeithaml V., Lemon K., Driving Customer Equity, The Free Press, New York 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171218489