PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 896 | 81--96
Tytuł artykułu

Zróżnicowanie czynników demograficznych i ekonomicznych w krajach Unii Europejskiej jako determinanta działań marketingowych

Warianty tytułu
The Diversity of Demographic and Economic Factors in EU Member States as a Determinant of Marketing Activity
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Unia Europejska i bez wątpienia jej największe osiągnięcie gospodarcze - jednolity rynek - mogą wskazywać, że kraje należące do UE tworzą odrębny region, który może być przez przedsiębiorstwa traktowany jako jeden rynek. Wydaje się więc, że prowadzenie działań marketingowych i stosowanie ujednoliconych narzędzi w obrębie rynku wewnętrznego UE może być relatywnie łatwe do osiągnięcia. Niemniej, abstrahując od oczywistych różnic kulturowych między poszczególnymi krajami Europy, konieczne jest zwrócenie uwagi na zróżnicowanie społeczne i ekonomiczne państw członkowskich. Celem artykułu jest określenie wybranych czynników otoczenia demograficznego i ekonomicznego dotyczących krajów Unii Europejskiej oraz wskazanie, na ile jest to obszar jednolity z marketingowego punktu widzenia. Kwestie te są istotne, gdyż Unię Europejską zamieszkuje 501 mln konsumentów. Analiza czynników demograficznych i ekonomicznych dowodzi, że widoczny i możliwy jest podział rynku wewnętrznego UE na państwa o różnych charakterystykach. Różnice te mogą w znacznym stopniu utrudniać standaryzację narzędzi marketingu. (abstrakt autora)
EN
The European Union and its unquestionably greatest achievement - the single market - suggest that EU member states make up a separate region which may be treated by companies as a single market. It may seem, therefore, that marketing activities and the use of uniform tools within the EU's single market should be relatively simple. Nevertheless, apart from the obvious cultural differences between the particular European countries, due attention should be given to their social and economic diversity. The objective of the paper is to identify selected demographic and economic factors at work in EU member states and to determine the extent to which the EU represents a uniform area from the point of view of marketing. Such issues are of vital importance in the light of the fact that the EU has as many as 501 million consumers. The analysis of demographic and economic factors illustrates that the EU's single market may be divided into countries with different characteristics. The existing differences may hinder the standardisation of marketing tools. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
81--96
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Czinkota M.R., Ronkainen I.A. [2004], International Marketing, Thomson - South-Western, Mason.
  • Jednolity akt europejski, eur-lex.europa.eu/pl/treaties/dat/11986U/word/11986U.doc (dostęp: 15.02.2011).
  • Koźmiński A., Piotrowski W. [1999], Zarządzanie. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Wersja skonsolidowana traktatu o Unii Europejskiej, http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/ LexUriServ.do?uri=OJ:C:2008:115:0047:019:pl:PDF (dostęp: 15.02.2011).
  • Wiktor J.W. [2005], Rynek Unii Europejskiej. Koncepcja i zasady funkcjonowania, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
  • Wiktor J.W., Oczkowska R., Żbikowska A. [2008], Marketing międzynarodowy, Zarys problematyki, PWE, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171218647

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.