PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 896 | 97--120
Tytuł artykułu

Postawy polskich eksporterów wobec marketingu w świetle wyników badania empirycznego

Autorzy
Warianty tytułu
Attitudes of Polish Exporters towards Marketing in the light of Empirical Studies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wyniki badania przeprowadzonego na próbie polskich przedsiębiorstw wskazują na generalnie pozytywną postawę polskich eksporterów względem marketingu. Większość firm eksporterskich uznaje, że marketing jest potrzebny i dobry dla konsumentów. Przeważa jednak wąskie rozumienie marketingu jako narzędzia zwiększania sprzedaży przez firmy. Postawa wobec marketingu jest lepsza na poziomie ogólnym niż w przypadku bardziej szczegółowych obszarów oceny. Działania marketingowe przedsiębiorstw są oceniane jako skuteczne, ale zarazem agresywne, natrętne, irytujące i wkraczające w prywatność konsumentów. Eksporterzy krytycznie oceniają zarówno poziom kształcenia marketerów, jak i kompetencje osób zajmujących się marketingiem w praktyce. Ogólnie, postawy polskich eksporterów względem marketingu nie różnią się istotnie od postaw przedsiębiorstw działających głównie na rynku krajowym. (abstrakt autora)
EN
A survey on a sample of Polish companies shows that the attitude among Polish exporters towards marketing is generally positive. Most exporters recognise that marketing is needed and it is good for consumers. However, there is also only narrow understanding among companies of marketing as a tool that can increase sales. The attitude towards marketing is better at a general level than it is towards more specific areas of evaluation. The marketing activities companies employ are indeed perceived as effective, but also as aggressive, intrusive, annoying and to invade consumers' privacy. Exporters critically assess both the level of education of marketers, as well as the competence of persons engaged in marketing. Generally, the attitude of Polish exporters towards marketing does not differ significantly from the attitudes of companies operating mainly in the domestic market. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
97--120
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Wizerunek marketingu w Polsce [2009], red. R. Niestrój, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171218649

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.