PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 896 | 121--132
Tytuł artykułu

Wybrane aspekty uwarunkowań kulturowych strategii marek na rynkach międzynarodowych

Warianty tytułu
Selected Aspects of Cultural Context in Branding Strategies in International Markets
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono wybrane problemy dotyczące zagadnień kreowania strategii marek na rynkach międzynarodowych i budowania lojalności względem nich przez przedsiębiorstwa funkcjonujące w wielokulturowym otoczeniu. (abstrakt autora)
EN
The paper presents selected problems of companies operating in a multicultural environment face in creating brand strategies in international markets and building loyalty to them. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
121--132
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Aaker D. [1991], Managing Brand Equity, The Free Press, New York.
  • Alden D., Steenkamp E.M., Bata R. [1999], Brand Positioning trough Advertising in Asia, Nort America and Europa: the Role of Global Consumer Culture, "Journal of Marketing", Vol. 63.
  • Altkorn J. [1999], Strategie marki w marketingu międzynarodowym, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
  • American Demographics [1994], A Bit about Brands, Marketing Power Supplement.
  • Bradley F. [2005], International Marketing Strategy, 5th ed., Financial Times, Prentice Hall.
  • Brown W.J., Schlegelmilch B.B. [2001], Global Marketing Management. A European Perspective, "Financial Times", Prentice Hall, Harlow.
  • Duliniec E. [2009], Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa.
  • Herbing P., Kramer H. [1992], International Product Roll-outs: a Cross Culture Perspective, "Journal of International Consumer Marketing", Vol. 4, No 1.
  • Hofstede G.J. [2007], Kultury i organizacje, PWE, Warszawa.
  • Hold D.B., Quelch J.A., Taylor E.L. [2007], Jak konkurują marki globalne, HBR, Polska.
  • Levitt T. [1983], Globalization of Markets, "Harvard Business Review", Vol. 61.
  • Linton R. [1945], The Cultural Backround of Personality, Appleton-Century, New York.
  • Palumbo F., Herbig P. [2000], The Multicultural Context of Brand Loyalty, "European Journal of Innovation Management", Bradford, Vol. 3.
  • Sawicki J. [2010], Marketing międzynarodowy - Standaryzacja czy adaptacja, "Marketing i Rynek", nr 1.
  • Smoleń T. [2010], Elementy otoczenia kulturowego w marketingu międzynarodowym [w:] Strategie marketingowe eksporterów, red. A. Czubała, R. Niestrój, J.W. Wiktor, FUE w Krakowie, Kraków.
  • Solomon M.R. [2006], Zachowania i zwyczaje konsumentów, Helion, Gliwice.
  • Usiner J.C. [1996], Marketingacross Cultures, Prentice Hall, London.
  • Szczepański A. [1970], Elementarne pojęcia socjologii, PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171218651

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.