Warianty tytułu
How Do Contemporary Organizations Cope with Meeting their Customers' Requirements?
Języki publikacji
Abstrakty
Istniejące definicje jakości, jak i powszechnie znane zasady zarządzania jakością, bardzo często odwołują się do pojęcia potrzeb i oczekiwań klientów. Za jakościowy wyrób uznaje się taki, który jak najlepiej zaspokaja potrzeby klientów. Okazuje się jednak, że organizacje nie tylko zaspokoją potrzeby już istniejące. Część z nich, chcą zwiększyć sprzedaż, kreuje nowe potrzeby lub nawet je narzuca (nie zawsze czyniąc to w sposób etyczny). Celem niniejszego artykułu jest identyfikacja różnych strategii jakościowych stosowanych przez współczesne organizacje. Autor pokazuje różne strategie kształtowania potrzeb klienckich, narzucania owych potrzeb oraz strategie oparte na procesach wzajemnego uczenia się. (fragment tekstu)
The existing definitions of quality as well as the commonly known quality management rules frequently refer to the notion of customers' requirements and expectations. A quality product is a product which -neets customers' requirements best of all. It turns out, however, that organizations fulfill not only the already existing requirements. In order to boost sales some of them create new requirements or even impose them (not always in an ethical manner). This paper aims at identifying various quality strategies used by contemporary organizations. The author presents various strategies of developing requirements and imposing them on customers, as well as strategies based on mutual Learning processes. (original abstract)
Twórcy
autor
Bibliografia
- Bauman Z. (2011): Żyjąc w czasie pożyczonym. Rozmowy z Citlali Rovhosa-Madraza, Wydawnictwo Literackie, Warszawa.
- Betting China, "The Economist" z 30.07.2011
- Dale B. G. (1999): Managing Quality, Blackwell Business, London.
- Great Ideas are hard to come by, "Fortune" zdn.23.04.2012,s. 43.
- Polska Norma PN-ISO9000:2006. Systemy zarządzania jakością. Podstawy i terminologia, PKN, Warszawa 2006.
- The other Asian giant Companies are scrambling to decode the Indian consumer, "The Economist" z 06.08.2011
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171218805