Warianty tytułu
Key Dimensions of Orientation for Results
Języki publikacji
Abstrakty
W literaturze z dziedziny zarządzania dużo miejsca poświęca się różnym orientacjom organizacji, np. sprzedażowej,, na klienta, marketingowa i in. Jedną z takich orientacji jest orientacja na wyniki. W artykule podjęto próbę odpowiedzi na pytania: czym jest zasada orientacji na wyniki, jakie jest jej miejsce i ranga w zarządzaniu organizacją, z jakimi problemami aksjologicznymi jest kojarzona.
The article presents the author's attempt to answer two key questions: what is the principle of orientation for results, what is its sense and rank in the model of excellence, as well as whether and how this principle is materialized in an organization? The first question is related to recognizing symptoms by means of which orientation for results appeals to us; these are, among others, effectiveness, efficiency, process maturity, etc., and in general improvement. The second question - encourages for reflection whether an orientation for results has only positive connotations or also negative ones. This means that without axiology the discussion about orientation for results has little sense. (original abstract)
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
- Borys T., Kluczowe wymiary orientacji na wyniki, Prace Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2012 - w druku.
- Borys T., Wskaźniki zrównoważonego rozwoju, Warszawa: Ekonomia i Środowisko, 2005.
- Borys T., Sustainable Development as an Axiological and Civilizational Challenge, "Praxiology",2012, vol.19.
- Borys X, Rogala P. (red.) (2011), Doskonalenie sformalizowanych systemów zarządzania, Warszawa: Difin, 2011.
- Cisek M., Wakuła M.(red.), Odpowiedzialne zarządzanie. Wybrane aspekty, Warszawa: Studio Emka,2012.
- Glinka B, Kostera M. (red.), Nowe kierunki w organizacji i zarządzaniu. Organizacje, kontesty, procesy zarządzania, Warszawa: Oficyna a Wolters Kluwer Business, 2012.
- Hamrol A., Zarządzanie jakością z przykładami, Warszawa: PWN, 2005.
- Keerus K., The Role of Moral Status in Practice, "Praxiology", vol.19, 2012.
- Morgan G., Obrazy organizacji, Warszawa:Wyd. Naukowe PWN, 1997.
- Model Doskonałości EFQM 2002, Warszawa: Krajowa Organizacja Partnerska EFQM, 2002.
- Model Doskonałości EFQM 2010, Warszawa: Krajowa Organizacja Partnerska EFQM, 2010.
- PN-EN ISO 9000, Systemy zarządzania jakością. Podstawy i terminologia, Warszawa: Polski Komitet Normalizacyjny, 2006.
- PN-EN ISO 9004, Zarządzanie ukierunkowane na trwały sukces organizacji. Podejście wykorzystujące zarządzanie jakością, Warszawa: Polski Komitet Normalizacyjny, 2010
- Rogala P., Zasady zarządzania jakością - ISO czy EFQM?, "Problemy Jakości", 2010, nr 10.
- Sedlaćek T., Ekonomia dobra i zła. W poszukiwaniu istoty ekonomii od Gilgamesza do Wall Street, Warszawa: Studio Emka, 2012.
- Shermer M., Rynkowy umysł [The Mind of the Market], wyd. Cis, Warszawa 2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171218859