PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 71 | 8--17
Tytuł artykułu

Skuteczność i efektywność reklamy a interaktywność mediów

Autorzy
Warianty tytułu
Effectiveness and Efficiency of Advertisement and the Interactiveness of Medias
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Nakłady na reklamę stanowią ważny element strategii marketingowej przedsiębiorstw. Reklama jest bowiem ważnym instrumentem aktywizacji sprzedaży i popytu. W reklamie zawarty jest podstawowy przekaz informacji handlowej o produkcie, jego cechach, wyglądzie, przeznaczeniu, sposobach użytkowania, a także dostępności, atrakcyjności, nowoczesności itp. Reklama może docierać do adresatów różnymi kanałami, z których na szczególne wyróżnienie zasługuje telewizja, radio i prasa. Skuteczność reklamy telewizyjnej jest zwykle największa, reklamy radiowej nieco mniejsza, a skuteczność reklamy prasowej najmniejsza. Miarą skuteczności reklamy jest przyrost sprzedaży reklamowanego produktu w czasie trwania reklamy i bezpośrednio po jej zakończeniu. Zwykle sprzedaż początkowo wzrasta i dąży do poziomu nasycenia, po czym wzrost ustaje i sprzedaż może wykazywać nawet spadek. Dlatego efekty reklamy należy rozpatrywać w ściśle określonych przedziałach czasu. Nakłady na reklamę są efektywne tylko do momentu osiągnięcia przez sprzedaż poziomu nasycenia i dalsze zwiększanie nakładów przynosi tylko straty. Powstaje zatem pytanie, jaka powinna być wielkość nakładów na reklamę i jaki powinien być ich podział pomiędzy różne media, aby poziom sprzedaży był największy. (fragment tekstu)
EN
Effectiveness and efficiency of advertisement are connected with opinion on this aim of expenditures. Effectiveness joins with influence of advertisement on sale, however efficiency with profitability of applying. Analytic tool permitting to seize these dependencies and interactions are regression models with artificial variables. These models, with regard on kind of dependence might be divided on linear and nonlinear models, however with regard on type of interaction on models without interaction and with interactions. The linear models without interaction are characterized by lines with equal slopes and different point of intersects, however linear models with interactions are characterized by different slopes and different intersects. Then, the nonlinear models without interactions are characterized by equal slope and concave of curves as well as the different points of intersects. At last, the nonlinear models with interactions are characterized by different slope and concave of curves as well as the different points of intersects. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
8--17
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna w Krakowie
Bibliografia
  • McClane J.T., Benson P.G., Statistics for Business and Economics, Dellen Publishing Co, Los Angeles 1988, s. 682-713.
  • Mynarski S., Kwantyfikacja predyktorów jakościowych w analizie wariancji i regresji, w: Analiza i prognozowanie zjawisk rynkowych o charakterze niemetrycznym, red. E. Gatnar, "Prace Naukowe AE w Katowicach", Katowice 2003, s. 19-25.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171218915

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.