PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 71 | 92--98
Tytuł artykułu

Pomiar a zbieranie danych w badaniach marketingowych

Warianty tytułu
Measurement and Data Collection into Marketing Research
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zarówno zbieranie danych, jak i pomiar są czynnościami występującymi w każdym procesie badawczym. Niekiedy w literaturze na temat badań marketingowych dwie te czynności są ze sobą utożsamiane lub nie zawsze są właściwie interpretowane, gdy się je rozróżnia. Jeszcze większe różnice w interpretacjach można zaobserwować wówczas, gdy pomiar rozpatruje się w połączeniu z takimi materialnymi i niematerialnymi elementami związanymi z pomiarami, jak skala i skalowanie, dane i informacja lub badanie i analiza. W niniejszym opracowaniu nasze rozważania ograniczymy jednak do niektórych tylko aspektów działań badawczych wymienionych w tytule. Wspomniane wyżej niekonsekwencje spotykane w literaturze na temat badań marketingowych (także badań demoskopijnych i badań naukowych) wpływają nie tylko na jakość pisanych książek, zwłaszcza podręczników, pośrednio kształtują także jakość badań prowadzonych w praktyce, co w pewnym zakresie wpływa na jakość i trafność decyzji podejmowanych w różnych organizacjach. (fragment tekstu)
EN
Measurement is the act realized within the data collection activities. However, the data collection is the stage of the research process. During the data collecting one can realize many other acts besides the measurement one. The subject of measurement are human or object attributes. These attributes should be operational denned. We can apply one of several available measurement techniques within the one method of data collection. Moreover, we must measure several times each attribute to define it more precisely. The best criterion for classification of quantitative and qualitative measurement is the measurement unit. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
92--98
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171218939

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.