PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 8 | 7--10
Tytuł artykułu

"Tajny agent" jako technika monitorowania relacji biznesowych

Autorzy
Warianty tytułu
"Secret Agent" as the Technique for Monitoring Business Relationships
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Budowanie relacji międzyorganizacyjnych, a zwłaszcza inicjowanie ich, stanowi ważny obszar badań w naukach o zarządzaniu. Niniejszy artykuł sugeruje, że tzw. tajny agent stanowi technikę badawczą dobrze dostosowaną do badania rutyn organizacyjnych nakierowanych na kształtowanie relacji z nowymi partnerami. W artykule omówiono procedurę oraz główne wyzwania związane ze stosowaniem tej techniki. Autor przedstawia przykładowe obszary zastosowań techniki badawczej, a także zakreśla kierunki jej wykorzystania w przyszłości. (abstrakt oryginalny)
EN
Building inter-organizational relationships, especially initiating them, is important field in management research. This paper suggests so-called secret agent as the research technique adjust ed to studying organizational routines oriented at building new business partnerships. In the paper the procedure and main challenges of using this technique are discussed. The author presents exemplary areas of implementation and main direction of further development. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
7--10
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • [1] AHUJA G., SODA G., ZAHEER A., Call for Papers: the Genesis and Dynamics of Networks, "Organization Science" 2007, vol. 18, issue 6.
  • [2] CAPALDO A., Network Structure and Innovation: the Leveraging of a Dual Network as a Distinctive Relational Capability, "Strategic Management Journal" 2007, vol. 28, issue 6.
  • [3] CZAKON W., Ku systemowej teorii przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa, "Przegląd Organizacji" nr 5/2005.
  • [4] CZAKON W., Dynamika więzi międzyorganizacyjnych przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego, Katowice 2007.
  • [5] HALINEN A., SALMI A., HAVILA V., From Dyadic Change to Changing Business Networks: an Analytical Framework, "Journal of Management Studies" 1999, vol. 36, issue 6.
  • [6] KACZMARCZYK S., Badania marketingowe: metody i techniki, PWE, Warszawa 2002.
  • [7] KOSTERA M., Antropologia organizacji: Metodologia badań terenowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
  • [8] LAVIE D., Alliance Portfolios and Firm Performance: A Study of Value Creation and Appropriation in the US Software Industry, "Strategic Management Journal" 2007, vol. 28, issue 12.
  • [9] MAJKA D., Tajemniczy klient: Kupuje i bezlitośnie ocenia, "Gazeta Wyborcza" 2007, 12 sierpnia.
  • [10] MEDER M., Zastosowanie metody "mystery shopping" w bankowości detalicznej, "Marketing i Rynek" nr 5/2005.
  • [11] MITRĘGA M., Zdolność sieciowa jako czynnik przewagi konkurencyjnej na rynku przedsiębiorstw, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego, Katowice 2010.
  • [12] RZEMIENIAK M., TOKARZ E., Mystery Shopping w budowaniu tożsamości organizacyjnej, Wydawnictwo Politechniki Lubelskiej, Lublin 2011.
  • [13] SKALSKA K., Zawody przyszłości a polska rzeczywistość, "Gdyński Kwartalnik Oświatowy" nr 2/2009.
  • [14] SZYMURA-TYC M., Marketing we współczesnych procesach tworzenia wartości dla klienta i przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego, Katowice 2006.
  • [15] WEBSTER JR, F.E., WIND Y., A General Model for Understanding Organizational Buying Behavior, "Journal of Marketing" 1972, vol. 36.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171219077

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.