PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 8 | 24--27
Tytuł artykułu

Adaptacyjność przedsiębiorstw sektora energetycznego

Warianty tytułu
Adaptability of Energy Companies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Głównym celem artykułu jest analiza zdolności adaptacyjnych przedsiębiorstw energetycznych. Firmy w burzliwym otoczeniu powinny wybrać najlepszą strategię przetrwania. Jednym ze sposobów jest strategia adaptacji. Adaptacyjność przedsiębiorstw oznacza dostosowanie organizacji do procesów, które stale mają miejsce i oznacza elastyczne reagowanie na potencjalne problemy przy użyciu aktualnej wiedzy i znalezienie sposobów na dopasowanie rozwiązań do odpowiedniego środowiska wewnętrznego i zewnętrznego. (abstrakt oryginalny)
EN
The main aim of the paper is to analyze the adaptability of energy companies. Companies in the turbulent environment should choose the best strategy to survive. One of the way is the adaptation strategy. Adaptive ability of the companies is adapting the organization to the processes which are constantly taking place, and means the flexibly respond to potential problems by using current knowledge and finding ways to fit solutions to the appropriate internal and external environment. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
24--27
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • D. BURCHART-KOROL, P. MUSIAŁ, Podstawy zarządzania dla inżynierów, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice 2006, s. 49.
  • J. PENC, Przedsiębiorstwo w burzliwym otoczeniu, OPO, Bydgoszcz 2002, s. 35.
  • M. BRATNICKI, Transformacja przedsiębiorstwa, Akademia Ekonomiczna w Katowicach, Katowice 1988, s. 109-110.
  • J. PENC, Zarządzanie w warunkach globalizacji, Difin, Warszawa 2003, s. 58.
  • P. BOROWSKI, Kapitał ludzki w dobie globalizacji w przedsiębiorstwach z sektorów silnie regulowanych, "Zarządzanie i Edukacja" nr 59-60/2008, s. 23.
  • B. NOGALSKI, Wybór paradygmatów zarządzania przedsiębiorstwem przyszłości, w: I. HEJDUK (red.), Przedsiębiorstwo przyszłości. Fikcja i rzeczywistość, Orgmasz, Warszawa 2004, s. 37.
  • K.M. EISENHARDT, S.L. BROWN, Podążanie z duchem czasu - konkurowanie w zmiennych warunkach rynkowych, w: Harvard Business Review. Zarządzanie w warunkach niepewności, OnePress, Gliwice 2006.
  • I. ANSOFF, Zarządzanie strategiczne, PWE, Warszawa 1985, s. 248.
  • J. FILIPCZUK, Adaptacyjność polskich przedsiębiorstw w warunkach transformacji systemowej, Elipsa, Warszawa 2005, s. 13.
  • W. GABARA, Proces dostosowawczy organizacji do środowiska, PWE, Warszawa 1969, s. 112.
  • M.E. PORTER, Strategia konkurencji, PWE, Warszawa 1992.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171219209

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.