PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 8 | 28--32
Tytuł artykułu

Postawy proprzedsiębiorcze studentów a profil kształcenia - Polska na tle innych krajów

Warianty tytułu
Students' Entrepreneurial Attitudes Versus the Profile of Higher Education - Poland Compared to Other Countries
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedsiębiorczość nigdy nie była tak ważna jak obecnie. Kryzys światowy gwałtownie obnażył słabości poszczególnych organizmów gospodarczych i znów wyeksponował znaczenie kreatywnych i przedsiębiorczych osób - indywidualistów, którzy chcą i mogą znajdować lepsze drogi prowadzenia biznesu. Tymczasem w Europie ponad połowa studentów nie ma dostępu do edukacji przedsiębiorczości. Celem artykułu jest prezentacja wyników badań nad postawami proprzedsiębiorczymi polskich studentów i ich zestawienie z postawą studentów z Chorwacji, Francji, Izraela i Litwy. Prezentowane badania stanowią fragment projektu międzynarodowego TEMPUS - Fostering Entrepreneurship in Higher Education. (abstrakt oryginalny)
EN
Entrepreneurship is today even more important than some years ago. The world economic crisis revealed the weaknesses of particular economic systems and exposed the significance of creative and entrepreneurial entities - individuals who are eager to find better ways of doing business. The issue is even more important as in Europe above half of the population of students has no access to entrepreneurial education. The aim of the paper is to present the results of the research focused on entrepreneurial attitudes of Polish students and the comparison of their attitudes and the attitudes of students from Croatia, France, Israel and Lithuania. The study was conducted within an international project - TEMPUS - Fostering Entrepreneurship in Higher Education. The goal of the project was the identification of desirable changes in education process to create the positive perception of entrepreneurship among students. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
28--32
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • K. SIREC, M. REBERNIK, The Impact of Entrepreneurship Education on Entrepreneurial Intensions of Students, in: M. DABIC, V. POTOCAN (eds.), Entrepreneurship, Education, Innovations, University of Maribor, Maribor 2011, s. 125-141.
  • D. DETIENNE, G. CHANDLER, Opportunity Identification and Its Role in the Entrepreneurial Classroom: a Pedagogical Approach and Empirical Test, "Academy of Management Learning and Education" 2004, vol. 3, no. 3, s. 242-257.
  • EUROPEAN COMMISSION, Entrepreneurship in Higher Education, Especially Within Non-business Studies, Final Report of the Expert Group, Brussels 2008, s. 31-32.
  • A. FAYOLLE, B. GAILLY, N. LASSAS-CLERC, Effect and Counter-Effect of Entrepreneurship Education and Social Context on Students' Intentions, "Estudios de Economía Aplicada" 2006, vol. 24, no. 2, s. 509-523.
  • B. HONIG, Entrepreneurship Education: Toward a Model of Contingency-Based Business Planning, "Academy of Management Learning and Education" 2004, vol. 3, no. 3, s. 258-273.
  • V. SOUITARIS, S. ZERBINATI, A. AL-LAHAM, Do Entrepreneurship Programmes Raise Entrepreneurial Intention of Science and Engineering Students? The Effect of Learning, Inspiration and Re-sources, "Journal of Business Venturing" 2007, vol. 22, no. 4, s. 566-591.
  • SUMMIT CONSULTING, Toward Effective Education of Innovative Entrepreneurs in Small Business: Initial Results from a Survey of College Students and Graduates, Small Business Administration Office of Advocacy, Washington D.C. 2009.
  • R. WEBER, G. VON GRAEVENITZ, D. HARHOFF, The Effects of Entrepreneurship Education. Munich School of Management, University of Munich, Discussion Paper 2009-11 (August).
  • A. CODURAS MARTINEZ, J. LEVIE, D.J. KELLEY, R.J. SAEMUNDSSON, T. SCH0TT, A Global Perspective on Entrepreneurship Education and Training, GEM 2010, s. 9.
  • EUROPEAN COMMISSION, Entrepreneurship Survey of the EU (25 Member States), United States, Iceland and Norway - Analytical Report, Gallup Organization, Flash EB no. 192, "Entrepreneurship" 2007, s. 42-44.
  • G.W. KOLODKO, Transition to a Market and Entrepreneurship: the Systemic Factors and Policy Options, "Communist and Post- Communist Studies" 2000, vol. 33, no. 2, s. 271-293.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171219235

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.