PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | Koniunktura gospodarcza a reakcje podmiotów gospodarujących | 285--294
Tytuł artykułu

Wpływ koniunktury gospodarczej na funkcjonowanie przedsiębiorstw sportowych w Republice Federalnej Niemiec

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego opracowania jest dokonanie analizy wpływu koniunktury gospodarczej na funkcjonowanie przedsiębiorstw sportowych w Republice Federalnej Niemiec, uczestniczących w rozgrywkach sportowych piłki nożnej. Celem opracowania jest uzyskanie odpowiedzi na następujące pytania: czy sytuacja gospodarcza kraju jako całości ma wpływ na funkcjonowanie sektora usług sportowych, w szczególności zawodowej piłki nożnej w RFN? Jakie są przyczyny kryzysu spółki giełdowej wśród zawodowych klubów? W jaki sposób przedsiębiorstwa sportowe ograniczają poziom ryzyka związanego z wahaniami koniunktury gospodarczej? (fragm. tekstu)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
  • Alfred Herrhausen Gesellschaft für Internationalen Dialog (Hrsg.). Der Kapitalismus im 21. Jahrhundert. Piper Verlag München 1999.
  • Borussia Dortmund GmbH & Co. KgaA - Geschäftsbericht (z lat 2001-2008). www.bvb.de
  • Brenke K., Wagner G.G: Zum volkswirtschaftlichen Wert der Fussball - Weltmeisterschaft 2006 in Deutschland. "Research Notes" 2007, Nr. 19. http://www.diw.de/documents/ Publikationen /73/56559/rn19.pdf (12 lipca 2008).
  • Deutsche Fussball Liga: Bundesliga Report (z lat 2006-2008). www.bundesliga.de
  • Ökonomie des Fussballs. Grundlegungen aus volks- und betriebswirtschaftlicher Perspektive. Hrsg. P. Hammann, L. Schmidt, M. Welling. Deutscher Universität-Verlag, Wiesbaden 2004.
  • Keller Ch.: Corporate Finance im Profifussball. Erfolgsfaktoren, Strategien und Instrumente für die Finanzierung von Fussballunternehmen. Ibidem-Verlag, Stuttgart 2006.
  • Kern M.: Besonderheiten der Unternehmensfinanzierung und Investitionseffizienz im professionellen Fussball. Verlag Dr. Kovać, Hamburg 2007.
  • Laner A., Nelles M.: Finanzierungalternativen im Sportbereich. Analyse der Entwicklungsperspektiven am Beispiel der Fussball-Bundesliga. VDM Verlag Dr. Müller, Saarbrücken 2007.
  • Lang J.C.: Corporate Governance der Fussballunternehmen. Leitung, Überwachung und Interessen im Sportmanagment. Erich Schmidt Verlag, Berlin 2008.
  • Koniunktura gospodarcza świata i Polski w latach 2005-2008. Red. K. Marczewski. Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Warszawa 2007.
  • Schillhaneck M.: Vom Fussballverein zum Fussballunternehemen. Medialisierung, Kommerzialisierung. Professionalisierung. Lit Verlag, Berlin 2006.
  • Trosien G., Haase H., Mussler D.: Huckepackfinanzierung des Sports: Sportsponsoring unter der Lupe. Verlag Karl Hofmann, Schorndorf 2001.
  • Wehrheim M.: Marketing der Fussballunternehmen. Sportmanagment und professionelle Vermarktung. Erich Schmidt Verlag, Berlin 2005.
  • Weresa M.A.: Niemcy w Unii Europejskiej. Ekonomiczna rola Niemiec. Tom pierwszy. Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2004.
  • Zeltinger J.: Customer Relationship Managment In Fussballunternehmen. Erfolgreiche Kundenbeziehungen gestalten. Erich Schmidt Verlag, Berlin 2004.
  • Zieschang K., Klimmer Ch.: Unternehmensführung im Profifussball. Symbiose von Sport, Wirtschaft und Recht. Erich Schmidt Verlag, Berlin 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171219541

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.