PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | R. 10, nr 1, cz. 1 | 505--513
Tytuł artykułu

Ekonomiczno-marketingowe korzyści wdrożenia systemu zarządzania jakością w przedsiębiorstwie przemysłu alkoholowego

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Economic and Marketing Advantages of Implementing Quality Management System in the Company of Alcohol Industry
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zarządzanie jakością stanowi solidną podstawę funkcjonowania przedsiębiorstwa. Polityka jakości powinna być obecna na każdym etapie produkcji, łańcucha dostaw oraz sprzedaży. Stanowi to gwarancję bezpieczeństwa i wysokiej jakości wyrobów. System ISO 9001 jest wdrażany przez wiele przedsiębiorstw w celu poprawy ich wizerunku oraz pozycji konkurencyjnej. Badanie przeprowadzone w przedsiębiorstwie przemysłu alkoholowego wykazało korzyści wynikające z wprowadzenia Systemu Zarządzania Jakością w sferze ekonomicznej, organizacyjnej oraz marketingowej. (abstrakt oryginalny)
EN
Quality Management provides a solid foundation of the enterprise. Quality policy is present at every stage of production, supply chain and sales. This is a guarantee of safety and high quality offered product. ISO 9001 is implemented by many companies to improve their image and competitive position. A study conducted in the company showed the benefits of the implementation of the Quality Management System in the field of economic, organizational and marketing. (original abstract)
Rocznik
Strony
505--513
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • http://www.belvedere.pl
  • http://www.bols.pl
  • http://www.cedc.com.pl
  • http://www.stock-polska.pl
  • Kobielska Z. (2010), Wódka - była jest i będzie , fresh&cool market, nr 11-12/2010.
  • Kobielska Z. (2011), W eksporcie nadzieja , fresh&cool market, nr 3/2011.
  • Lisiecka K. (2009), Systemy zarządzania jakością produktów. Metody analizy i oceny, Wyd. AE, Katowice.
  • Norma PN-EN ISO 9001:2009 - Systemy zarządzania jakością - Wymagania.
  • Podgórski Z. (2009), Zasady zarządzania jakością, w: Zarządzanie jakością. Metody i instrumenty controllingu jakości, Grzenkowicz N. (red.), Wyd. WWZ, Warszawa.
  • Skrzypek E. (2005), Wpływ zarządzania jakością na konkurencyjność przedsiębiorstwa w warunkach Unii Europejskiej, Problemy jakości, nr 11/2005.
  • Zielińska M. (2009), Zintegrowane systemy zarządzające, Przemysł Spożywczy nr 2/2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171219667

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.