Czasopismo
Tytuł artykułu
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Niniejsze opracowanie stanowi próbę przybliżenia nowych uwarunkowań, jakie wynikają z pojawienia się wśród polskich małych miast członków Międzynarodowej Sieci Cittaslow. (...) W publikacji zawarto też kilka głównych refleksji, wiążących się z wpływem idei Slow City na przemiany w małych miastach. (fragm. tekstu)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
65--74
Opis fizyczny
Twórcy
- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
autor
- Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
- Anholt S.: Competitive Identity: the new brand management for nations, cities and regions. Referat wygłoszony na I edycji Festiwalu Promocji Miast Polskich 17-18 kwietnia 2007 r., w Warszawie, http://www.outdoordlamiast.pl/festiwal/pierwszaedycja/doc/Making_Cities_Magnetic_Simon_-Anholt_pl.doc.
- Baltuch J.: Brand Your City: A recipe for success, www.brandchannel.com/pa-pers_review.
- Coletta C., Mabury D., Williams D., Jones T.: Technology, Talent, and Tolerance: Attracting the Best and Brightest Attracting the Best and Brightest to Memphis. The Memphis Talent Magnet Report, 2002.
- Florida R.: Cities and the Creative Class. Routledge, New York 2004.
- Florida R.: The Rise of the Creative Class: And How It's Transforming Work, Leisure, Community and Everyday Life. Basic Books, New York 2002.
- Hankinson G.: Location Branding: A study of the branding practices of 12 English cities, Henry Stewart Publications. "Brand Management" 2001, Vol. 9, No 2.
- Keller K.L.: Building, Measuring, and Managing Brand Equity. Prentice Hall, New Jersey 1998.
- Kopel A.: Klasa kreatywna jako czynnik rozwoju miast. Śląska Biblioteka Cyfrowa, http://www.sbc.org.pl (11.05.2008).
- Kotler P., Asplund C., Rein I., Haider H.R.: Marketing Places Europe. Prentice Hall 1999.
- Landry C.: The Creative City: A Toolkit for Urban Innovators. Comedia, Strout 2000.
- Lutek P., Szczepański A.: Marka - kluczowy czynnik wyboru strategii rozwoju miasta. Lublin - analiza przypadku, http://kancelaria-synergia.pl/pub/uploaddocs/5 2007-11-12_rozwoj_miasta.doc.
- Malcolm A.: Branding for Development Destinations. Referat wygłoszony na II edycji Festiwalu Promocji Miast i Regionów 21-22 kwietnia 2008 r. w Warszawie, http://www.outdoordlamiast.pl/festiwal/drugaedycja-/doc/Prezentacja_A.Malcplm.pdf
- Małe miasta -studium przypadków. Red. K. Heffner, T. Marszał. Polskie Towarzystwo Geograficzne, Wydział Nauk Geograficznych Uniwersytetu Łódzkiego, Zakład Zagospodarowania Środowiska i Polityki Przestrzennej. Uniwersytet Łódzki, Łódź 2005-2006.
- Małe miasta a rozwój lokalny i regionalny. Red. K. Heffner. AE, Katowice 2005.
- Małe miasta w obszarach metropolitalnych. Red. K. Heffner, T. Marszał. Biuletyn KPZK PAN, Warszawa 2007.
- Markowski T.: Marketing terytorialny. Polska Akademia Nauk - Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju, tom CXII, Warszawa 2003.
- Markowski T.: Zarządzanie rozwojem miast. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.
- Ośrodki lokalne w strefie oddziaływania wielkich miast. Red. K. Heffner, T. Marszał. Biuletyn KPZK PAN, z. 238, Warszawa 2008.
- Parysek J.J.: Miasta polskie na przełomie XX i XXI wieku. Rozwój i przekształcenia strukturalne. Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań 2005.
- Problemy rozwoju małych miast w wymiarze lokalnym i regionalnym. Red. K. Heffner, T. Marszał. Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju PAN, Warszawa 2005.
- Turzyński T.: Spiesz się powoli. Cittaslow to międzynarodowy projekt, do którego już teraz dołączają polskie miasta, http://www.onboard.pl/index.php?-go=public&op=view&public_ id=47.
- Uwarunkowania rozwoju małych miast. Red. K. Heffner, T. Marszał. Biuletyn KPZK PAN, Warszawa 2006.
- Vermeulen M., Florian B. Mommaas H., Speaks M., van Synghel K.: City Branding. Image Building & Building Images. Nai Uitgevers Publishers, Rotterdam 2002.
- www.cittaslow.net
- www.cittaslow.com
- www.ciltaslow.org.uk
- www.domenicheslow.info
- http://www.cittaslow.net/immagini/news/statutoEN.pdf
- http://wrota.warmia.rnażury.pl/index2.php?option=com_content&do_pdf=l&id= 1008
- http://www.warmia.mazury.pl/images/stories/jakoscJ_znaki/regularnin%20krajowej%20sieci.doc
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171219943