PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 2 (24) | 33--46
Tytuł artykułu

Using BI Class System in Managing Scientific and Technical Information : the Example of SYNAT Project

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Użycie systemu klasy BI w zarządzaniu informacją naukowo-techniczną na przykładzie projektu SYNAT
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Artykuł poświęcony jest tematyce projektu SYNAT jako przykładowi dla budowy naukowych i technicznych systemów informacyjnych. W artykule przedstawiono analizę niezbędnych oraz potencjalnych rozwiązań, między innymi koncentruje się na kwestii wyboru systemu klasy BI jako narzędzia, które wspomaga projektowanie przyszłej platformy naukowej. Zostały zaprezentowane i porównane możliwe rozwiązania BI. Po przeprowadzonej analizie przedstawiono rekomendacje. W artykule zwrócono uwagę na to, iż rozwiązanie BI powinno zawierać w swoich funkcjonalnościach możliwość budowy kokpitu menedżerskiego. (abstrakt oryginalny)
EN
This article is devoted to the subject of SYNAT project as an element of building national scientific and technical information system. The article presents an analysis of necessary solutions. Among others, it concentrates on the issue of choosing BI class system as a tool which supports designing the system. Possible solutions were presented in this regard and on the basis of a comparative analysis proper recommendations were given. It was stressed that one needs to use those BI solutions that include in their construction a management dashboard. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
33--46
Opis fizyczny
Twórcy
  • Lazarski University, Warsaw, Poland
  • Warsaw University of Technology, Poland
Bibliografia
  • Cheliotics G., From open source to open content: Organization, licensing and decision processes in open cultural production, [in:] Decision Support Systems 47, 2009, BITOOLBOX, www.businessintelligencetoolbox.com.
  • Galwas B., System edukacji najwyższym priorytetem Polski , Politechnika Warszawska, OKNO, 2010.
  • Gumołowska T., Galwas B., Charakterystyka procesu tworzenia globalnych zasobów Open Access, Materiały konferencji Wirtualny Uniwersytet, Warszawa 2010.
  • Garfield E., http://thomsonreuters.com/products_services/science/free/essays/, 2011.
  • Houghton J., Rasmussen B., Sheehan S., Oppenheim C., Morris A., Creaser C., Greenwood H., Summers M., Gourlay A., Economic Implications of Alternative Scholarly Publishing Models: Exploring the Costs and Benefits, JISC EI-ASPM Project, Report to the Joint Information Systems Committee (JISC) (UK), CSES and Loughborough University, January 2009.
  • Kisielnicki J., Krajowy System Informatyczny i jego struktura, Przegląd Organizacji 1973, nr 1.
  • Kisielnicki J., MIS systemy informatyczne zarządzania, Placet, Warszawa 2009.
  • Kisielnicki J., Zarządzanie, PWE, Warszawa 2010.
  • Kisielnicki J., O systemie informacji naukowo technicznej i jego funkcjonowaniu w procesach transformacji, materiały projektu SYNAT, Uczelnia Łazarskiego, 2011.
  • Niezgódka M., Modele otwartego komunikowania w nauce i edukacji - perspektywy dla Polski, [in:] Otwartość w nauce - Open Access i inne modele, materiały konferencji PAN, Warszawa 2009.
  • Niezgódka M., Otwarta nauka, informacje o ruchu otwartej nauki w Polsce i na świecie oraz o projektach otwartej nauki realizowanych w ICM UW, Uniwersytet Warszawski, Warszawa 2009, http://otwartanauka.pl/co-to-jest-otwarta-nauka/.
  • Oleński J., Koncepcje organizacyjne, strukturalne i funkcjonalne narodowych systemów informacji naukowej i technicznej, sprawozdanie z badań, Uczelnia Łazarskiego, 2011.
  • Shah S.K., Motivation, governance and the viability of hybrid forms in open source software development, Management Science 2006, vol. 52 (7).
  • Suber P., Open Access overview, [in:] Open Access News, 2007 http://www.earlham.edu/~peters/fos/overview.htm.
  • Swan A., Open Access and the progress of science, American Scientist 2007, May-June.
  • http://www.synat.pl/opis-projektuv.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171220465

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.