PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | z. nr 7 | 411--420
Tytuł artykułu

Znaczenie zarządzania wiedzą dla organizacji

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Meaning of Knowledge Management for an Organization
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Na początku artykułu omówiono istotę wiedzy, jej definicję oraz cechy. Przedstawiono koncepcję zarządzania wiedzą oraz różnice występujące między Erą Przemysłową a Erą Wiedzy. Zwrócono uwagę na znaczenie zarządzania wiedzą dla organizacji.
EN
The 21st century calls organizations new challenges. It is time further, fundamental changes in activity of companies. Successful will be those organizations which become organizations based on knowledge and its effective management. The first part of this article describes essence of knowledge, the second part presents the popular in last years concept of knowledge management. Particular organizations and authors define conception/notion "knowledge management" under individual understanding. But all of displays formulate the essence of method the same way. The article shows meaning the concept of knowledge management for an organization. Today, knowledge is a basic resource which determines value of company and its competitive advantage in unstable environment. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
411--420
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Rzeszowski
Bibliografia
  • Gableta M., Człowiek i praca w zmieniającym się przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 2003.
  • Jarugowa A., Fijałkowska J., Rachunkowość i zarządzanie kapitałem intelektualnym. Koncepcje i praktyka, Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr Sp. z o.o., Gdańsk 2002.
  • Knowledge Management in the Learning Society, Educations and Skills, Centre for Educational Research and Innovation, Paris: OECD 2000.
  • Mikuła B., Pietruszka-Ortyl A., Potocki A., Zarządzanie przedsiębiorstwem XXI wieku. Wybrane koncepcje i metody, Difin, Warszawa 2002.
  • Penc J., Nowe oblicze organizacji, "Przegląd Organizacji", 2004, nr 3.
  • Piasny B., Zarządzanie wiedzą w organizacjach gospodarczych, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa", 2001, nr 10.
  • Skrzypek E., Kapitał intelektualny jako czynnik stymulujący rozwój przedsiębiorstwa, [w:] Strategia rozwoju społecznej gospodarki rynkowej w Polsce, pod red. S. Partyckiego, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2002.
  • Strojny M., Teoria i praktyka zarządzania wiedzą, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa", 2000, nr 10.
  • Strojny M., Zarządzanie wiedzą. Ogólny zarys koncepcji, "Przegląd Organizacji", 2000, nr 2.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171220725

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.