PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 58 Polskie samorządy lokalne w okresie transformacji - instytucje i ich przeobrażenia | 83--96
Tytuł artykułu

Samorządy gminne jako aktywne podmioty komunikacji w gminach

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Local Self-Government as an Active Subject of Communication in Communes
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Niniejszy artykuł podzielony został na dwie części. W pierwszej przedstawiono elementy procesu wymiany informacji w gminie oraz modelowe założenia dotyczące komunikacji, a także miejsca, jakie w tym procesie powinny zajmować władze lokalne. Opisano tutaj: podmioty komunikacji wewnętrznej gminy (ze szczególnym podkreśleniem roli władz lokalnych w wymianie informacji w gminie), cele komunikacji, przekazywane i poszukiwane treści, uwarunkowania prawne komunikacji w gminie, wykorzystywane źródła informacji, media, metody sprawdzania przydatności informacji oraz czynniki warunkujące skuteczne tworzenie sieci komunikacyjnych w gminach. Na drugą część składają się oceny obecnej aktywności władz lokalnych w komunikacji w gminach przeprowadzone na podstawie wyników wieloletnich badań empirycznych.(fragment tekstu)
EN
The hereby paper is divided into two parts. The first one presents the elements of communication process in commune, the primary assumptions referred to exchange of information in local structures and the role of the local authorities in commune's internal communication. The second part is of empirical nature. It shows the results of direct and indirect research of communes in the Silesian province concerns the communication in commune. Based on these results the local authorities' activity in process or internal communication of commune are evaluated. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
  • M. Krakowiak: Rola komunikacji marketingowej w kształtowaniu relacji w gminie. W: Marketing relacji - zakres implementacji koncepcji. Red. E. Zeman-Miszewska. Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Katowicach . "Studia Ekonomiczne" nr 42. s. 77
  • E. Zeman-Miszewska, M. Krakowiak: Przesłanki rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw na przykładzie gmin regionu śląskiego. W: Gospodarka w przestrzeni lokalnej. Środowiskowe uwarunkowania rozwoju lokalnego. Red. K. Heffner, T. Marszał. Uniwersytet Łódzki, Łódź, 2004, s.79-90
  • M. Krakowiak: Informacja marketingowa w ujęciu lokalnym. W: Badania marketingowe. Metody. tendencje. zastosowania. Red. K. Mazurek-Łopacińska. Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, nr 1004, Wrocław 2003, s. 143-150
  • A. Jakubowska, M. Krakowiak: Wykorzystanie Internetu w procesach decyzyjnych w gminie. W: Wybrane problemy gospodarki opartej na wiedzy. Red. K. Włodarczyk-Śpiewak. Uniwersytet Szczeciński. Szczecin, 2006, s. 169-173.
  • M. Musioł,, A. Ryng: Kierunki rozwoju e-Government w Polsce. "Marketing w praktyce" 2002, nr 11(57). tabela. s. 53.
  • Wskaźniki marketingowe Red. R. Kozielski. Oficyna Ekonomiczna. Kraków 2004. s. 259-375
  • M. Marks: Mierniki działań promocyjnych gmin wiejskich W: Marketing terytorialny. Możliwości aplikacji, kierunki rozwoju Red. H. Szulce, M. Florek. AE, Poznań, s. 270-276.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171221341

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.