PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 889 | 103--115
Tytuł artykułu

Rozwój usług w globalnej gospodarce ze szczególnym uwzględnieniem outsourcingu finansowo-księgowego

Warianty tytułu
Development of Services in the Global Economy - Financial and Accounting Outsourcing
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wzrost znaczenia usług postrzegany jest we współczesnym świecie jako prawidłowość ekonomiczna będąca wymogiem rozwoju cywilizacyjnego. W połowie XX w. rozpoczęła się ekspansja usług, które stały się wiodącą dziedziną gospodarczą krajów wysoko rozwiniętych. Wzrost ich efektywności jest czynnikiem mającym często decydujący wpływ na produktywność i konkurencyjność gospodarek oraz osiągany przez nie PKB. Równocześnie trwa ciągła ewolucja stawianych im wymagań, co powoduje rozwój specjalistycznych firm mogących sprostać oczekiwaniom rynku. Globalne transakcje wymagają od uczestników rynku znajomości najnowszych międzynarodowych przepisów. Ciągłe szkolenie pracowników jest nie tylko kosztowne, ale również nie pozwala podmiotom gospodarczym na skupienie się na podstawowej działalności, dlatego decydują się one coraz częściej na nabycie profesjonalnych usług spełniających ich oczekiwania. Ponadnarodowy przepływ usług jest zatem wynikiem wykorzystania najnowszych technologii i wiedzy wspomagających globalną gospodarkę. Nie tylko ich zasięg i dostępność, ale zwłaszcza możliwość nabycia specjalistycznych świadczeń spowodowały popularyzację serwicyzacji. Efektem tego stał się między innymi rozwój outsourcingu finansowo-księgowego. (abstrakt autora)
EN
The growing importance of services is seen in the modern world as a requirement for civilisation's proper economic development. Services began to expand in the mid-twentieth century, and have gone on to become a leading economic sphere in highly developed countries. Increased efficiency often has a decisive impact on the productivity and competitiveness of economies and GDP. At the same time, it has started a constant evolution of the requirements, resulting in the quick development of specialist companies that meet market expectations. Global transactions require from market participants up-to-date knowledge of international regulations. Continuous training of employees is not only expensive but also does not allow operators to focus on their core business, which is why they come more and more to rely on the purchase of professional services that meet their expectations. The transnational movement of services is therefore the result of the use of the latest assistive technology and knowledge of the global economy. It is not only their reach and accessibility that accounts for the popularity of services, but also the opportunity to acquire specialised services. One result of this popularity has been the development of financial and accounting outsourcing. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
103--115
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Bangemann T.O. [2005], Shared Services and Accounting, The Hackett Group, London.
  • Bhimani A., Bromwich M. [2009], Management Accounting in a Digital and Global Economy: The Interface of Strategy, Technology, and Cost Information [w:] Accounting, Organizations & Institutions. Essays in Honour of Anthony Hopwood, red. Ch.S. Chapman, D.J. Cooper, P.B. Miller, Oxford University Press, Oxford.
  • Daszkowska M. [1987], Usługi w procesie reprodukcji społecznej, Rozprawy i Monografie nr 82, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.
  • Doyle D.P. [2006], Kontrola kosztów. Element zarządzania strategicznego, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Flejterski S., Kłóska R., Majchrzak M. [2005], Usługi w teorii ekonomii [w:] Współczesna ekonomika usług, red. S. Flejterski et al., PWN, Warszawa.
  • Gay Ch.L. [2002], Outsourcing strategiczny, koncepcja, modele i wdrażanie, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Gustafsson A., Johnson M.D. [2003], Competing in a Service Economy: How to Create a Competitive Advantage through Service Development and Innovation, Jossey-Bass, New York.
  • Herman A. [2006], Tworzenie wartości w nowej gospodarce usług, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa", nr 12.
  • Jonas A. [2010], Znaczenie jakości w działalności firm usługowych na rynkach międzynarodowych, Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej, z. 17, nr 2, Rzeszów.
  • Kłosiński K. [2002], Międzynarodowy obrót usługowy, Difin, Warszawa.
  • Kłosiński K., Masłowski A. [2005], Globalizacja sektora usług w Polsce, PWE, Warszawa.
  • Nowacka-Bandosz K. [2009], Uwarunkowania rozwoju międzynarodowego handlu usługami [w:] Przedsiębiorstwo i klient w gospodarce opartej na usługach, red. I. Rudawska, M. Soboń, Difin, Warszawa.
  • Od auditingu do sponsoringu w rachunkowości [2007], red. K. Czubakowska, PWE, Warszawa.
  • Rudawska I., Soboń M. [2009], Przedsiębiorstwo i klient w gospodarce opartej na usługach, Difin, Warszawa.
  • Saudagaran S.M. [2009], International Accounting. A User Perspective, CCH a Wolters Kluwer Business, London.
  • Sektor usług w kształtowaniu rynku pracy [2009], red. U. Kłosiewicz-Górecka, B. Słomińska, Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur, Warszawa.
  • Styś A. [2009], Usługi: przeszłość - teraźniejszość - przyszłość [w:] Przedsiębiorstwo i klient w gospodarce opartej na usługach, red. I. Rudawska, M. Soboń, Difin, Warszawa.
  • Szymaniak A., Pniewski K. [2008], Globalizacja usług, offshoring i shared services center, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.
  • Trocki M. [2001], Outsourcing. Metoda restrukturyzacji działalności gospodarczej, PWE, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171222403

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.