PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 63 | 247--252
Tytuł artykułu

Krajowe ramy kwalifikacji w strategii rozwoju szkolnictwa wyższego w Polsce

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
National Framework of Qualifications in the Strategy of Development of Higher Education in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Obecny system nauki w Polsce, który ukształtował się na początku 90. lat XX wieku charakteryzuje się dużym rozdrobnieniem (organizacyjnym i tematycznym), podziałami sektorowymi (jednostki badawczo-rozwojowe, instytuty Polskiej Akademii Nauk i szkoły wyższe). Wyzwania związane z globalizacją, członkostwem Polski w Unii Europejskiej (UE), w tym z wykorzystaniem funduszy strukturalnych oraz ze zmianą hierarchii celów w ramach poszczególnych funkcji nauki, spowodowały konieczność przeprowadzenia wielu zmian w tym systemie (Rozwój regionalny w Polsce, www.bip.nauka.gov.pl, 2010). (...) Celem artykułu jest prezentacja krajowych ram kwalifikacji w strategii rozwoju szkolnictwa wyższego w Polsce w odniesieniu do reformy przewidzianej na lata 2010-2012. (fragment tekstu)
EN
Amendments to the Law on Higher Education, the Law on Academic Degrees and Title and Degrees and Title in Art and some other laws provide for the introduction of the National Qualifications Framework in the education system in Poland. After the entry into force of this law schools will have the most serious and essential autonomy, which is characterized by mature and responsible academic environment - namely, autonomy in creating and shaping the direction of study programs. This autonomy, however, requires self-preparation programs in accordance with the methodology KRK. The article aims to present the National Qualifications Framework in the development strategy of higher education in Poland in 2010-2012. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
247--252
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Chmielecka E. 2010. Krajowe Ramy Kwalifikacyjne w szkolnictwie wyższym jako narzędzie poprawy jakości kształcenia. Aneks 1. Tło europejskie wprowadzenia ram kwalifikacji oraz scenariusze ich wdrażania. Warszawa, Oficyna Drukarska Jacek Chmielewski.
  • Chmielecka E., Marciniak Z., Kraśniewski A. 2010. Krajowe Ramy Kwalifikacyjne w szkolnictwie wyższym jako narzędzie poprawy jakości kształcenia. Warszawa, Oficyna Drukarska Jacek Chmielewski.
  • Europejskie ramy kwalifikacji, www.ec.europa.eu/education/pub/pdf/general/eqf/broch_pl.pdf, dostęp dn. 10.04.2011 r.
  • Kudrycka B. Idzie młodość w nauce. Gazeta Wyborcza z 15 września 2010 r.
  • Projekt MNiSW. Krajowe Ramy Kwalifikacyjne w szkolnictwie wyższym jako narzędzie poprawy jakości kształcenia. 2010. Warszawa, Oficyna Drukarska Jacek Chmielewski.
  • Strategia rozwoju nauki w Polsce do 2015 roku. Strategia Rozwoju Kraju 2007-2015. 2008. Warszawa, MNiSW.
  • Swoboda dla uczelni szanse dla studentów, www.nauka.gov.pl/ministerstwo/aktualnosci/aktualnosci/artykul/swoboda-dla-uczelni-szanse-dla-studentow/, dostęp dn. 10.04.2011 r.
  • Załącznik do raportu ekspertów, www.krk. org.pl/pl/publikacje2, dostęp dn. 10.04.2011 r.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171223233

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.