PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 66 | 55--62
Tytuł artykułu

Kształcenie pracowników jako element zarządzania wiedzą

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Employee Education as a Element of Knowledge Managment
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Na początku artykułu omówiono istotę zarządzania wiedzą oraz etapy rozwoju w organizacji. Następnie przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych wśród pracowników jednostek finansowych sądów rejonowych województwa zachodniopomorskiego, dotyczących możliwości podnoszenia kwalifikacji.
EN
Article shows important part of knowledge management in modern organizations. It points the need of knowledge rise through employee education, what guides the organization to wisdom and development. Author shows the results of the research in forensic institutions in West Pomeranian in the range of organizing trainings and courses as well as self education of the employed. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
55--62
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
Bibliografia
  • Drucker P. 1999. Społeczeństwo pokapitalistyczne. Warszawa, PWN, ISBN 83-01-12799-6.
  • Dryden G., Vos J. 2000. Rewolucja w uczeniu. Poznań, Wydaw. Moderski i Ska, 294.
  • Gospodarka oparta na wiedzy - stan, diagnoza i wnioski dla Polski. 2002. Ekspertyza Instytutu Zarządzania Wiedzą w Krakowie na zlecenie Departamentu Strategii Gospodarczej Ministerstwa Gospodarki. Warszawa-Kraków, 13-14.
  • Kostera M. 1996. Zarządzanie personelem. Warszawa, PWE, 110.
  • Mazur R., Zajączkowski M. 1999. Zarządzanie wiedzą jako warunek rozwoju firmy, w: Agrobiznes w rozwoju przedsiębiorczości wiejskiej w warunkach integracji europejskiej. Szczecin, Wydaw. AR w Szczecinie, 229-236.
  • Mir M., Rahaman A.S. 2003. Organisational knowledge creation and the commercialisation of State mail service. International Journal of Public Sector Management 16 (5), 373-392.
  • Strack R., Caye J.M., Thurner R., Haen P. 2009. Creating People Advantage in Times of Crisis. How to Address HR Challenges in Recession. Raport z badań BCG/EAPM, 3, http://www.eapm. org, dostęp 16.09.2010 r.
  • Szczepanik R. 1999. Nie wiesz, ile wiesz. Businessman Magazine 5, 17-21.
  • Tabor J. 2010. Kształcenie pracowników w kryzysie - czy tracą najlepsi? Czasopismo internetowe SGH w Warszawie, www.e-mentor.edu.pl, dostęp 1.10.2010 r.
  • Tranfield D., Deyner D., Marcos J., Burr M. 2004. Co-producing management knowledge. Management Decision 42 (3/4), 375-386.
  • Ustawa z dnia 18 grudnia 1998 r. o pracownikach sądów i prokuratury. DzU z 1998 r., nr 162, poz. 1125.
  • Worobjow L. 2006. Produktywność i efektywność przedsiębiorstwa. Studia i Materiały. Bydgoszcz, Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Wiedzą 5, 131.
  • Zajączkowski M. 2005. Marketing-mix. Produkt i cena. Szczecin, Wydaw. Lega, 70.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171223423

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.