PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 67 | 127--134
Tytuł artykułu

Co każdy nauczyciel akademicki z wykształceniem ekonomicznym powinien wiedzieć o agresji?

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
What Every University Teacher with Economic Education Should Know about Aggression?
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego opracowania jest: przybliżenie różnych sposobów pojmowania pojęcia agresja, jej uwarunkowań, typologii (form) oraz przyczyn; przedstawienie wybranych kompetencji społecznych jako praktycznych sposobów umożliwiających nauczycielom akademickim ograniczenie lub wręcz wyeliminowanie problemowych zachowań, takich jak agresja i przemoc. (fragment tekstu)
EN
In pedagogical practice aggression and violence are constant elements of the reality, which teacher meet and must control. Mutual relationships and connections teacher-student breed many aggressive behaviors and often favour to use violence. In psychologists' opinion significant sources of aggressive behaviors are: depravation, so lack of possibilities to fulfill important needs for subject and frustration, so obstacles on a way to fulfill important need or impossibility to accomplish aims, which aren't lack of all subjects of educational process. In this article there are shown notional diversity concerns the aggression phenomenon and it was characterized their main sources and causes. There are discussed basic constitutive elements of teacher social competences and conditioned by them basic effective ways of pedagogical influences, which aim at preventing of aggressive behaviors at higher education institution / university. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
127--134
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Aronson E. 2002. Człowiek istota społeczna. Warszawa, PWN.
  • Gordon T.1994. Wychowanie bez porażek. Warszawa, Instytut Wydawniczy PAX.
  • Hołyst B. 1991. Społeczeństwo wobec przemocy. Raport Komitetu Badań nad Przemocą, Zbrodnią i Występkiem. Warszawa, PWN, 53-66.
  • Jan Paweł II. 1984. Przemówienie do młodzieży. Jasna Góra 6 VI 1979, w: Musicie od siebie wymagać. Poznań, Wydaw. Uniwersytetu Poznańskiego, 281.
  • Jones K.1996. Kultura drapieżnika. Mag. Sztuki 4, 22.
  • Mellibruda J. 2003. Ja, ty, my. Psychologiczne możliwości ulepszania kontaktów międzyludzkich. Warszawa, Instytut Psychologii Zdrowia PTP.
  • Okoń W. 1995.Słownik pedagogiczny. Warszawa, PWN.
  • Pilch T.1995. Agresja i nietolerancja jako mechanizmy zagrożenia ładu społecznego, w: Pedagogika społeczna. Red. T. Pilcha, I. Lepalczyk. Warszawa, Żak, 423.
  • Pospieszyl I.1994. Przemoc w rodzinie. Warszawa, WSiP.
  • Ranschburg J.1980. Lęk, gniew, agresja. Warszawa, WSiP.
  • Rosa R. 2009. Filozofia i edukacja dla bezpieczeństwa i pokoju w obliczu nowych wyzwań. Podl. Zesz. Pedagog. 2, 10.
  • Rudniański J. 1983. Elementy prakseologicznej teorii walki. Warszawa, PWN,16.
  • Skuriat K. 2009. Celowe działanie czy utrata kontroli. Wrocław, Głos Uczelni, 183.
  • Szmajke A.1999. Autoprezentacje. Olsztyn, Ursa-Consulting.
  • Sztuka nauczania - czynności nauczyciela. 2005. Red. K. Kruszewski. Warszawa, PWN, 375-409.
  • Zaorski-Sikora Ł. 2007. Etyka. Łódź, WSHE.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171223981

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.