PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | 18 | nr 76, t. 1 | 317--326
Tytuł artykułu

Wiedza organizacyjna szkoły - podmioty oraz narzędzia jej wzrostu

Warianty tytułu
Organizational Knowledge of the School - Subjects and Growth Instruments
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W tworzeniu społeczeństwa wiedzy dominujące znaczenie mają instytucje zajmujące się świadczeniem usług edukacyjnych, w tym przede wszystkim szkoły publiczne. W opracowaniu zwrócono uwagę na konieczność przekształcania tych instytucji w organizacje uczące. Wyróżniono także podmioty odpowiedzialne za ten proces oraz narzędzia w nim wykorzystywane. (abstrakt oryginalny)
EN
Institutions engaged in providing educational services - above all public schools - have a predominant role in the process of creating knowledge society. The attention was paid on necessity of transformation these institutions into learning organizations. Also the subject responsible for that process and instruments were pointed. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu
Bibliografia
  • GABLETA M., Człowiek i praca w zmieniającym się przedsiębiorstwie, Wrocław, Wydawnictwo AE im. O. Langego we Wrocławiu 2003, 177.
  • GÓRN1KOWSKA-ZWOLAK E., RADZIEWICZ-WINNICKI A. (red.), Educational and Social Transformation in Poland and other Post-communist Countries, Katowice, LW-Press 1992.
  • IWANKIEWICZ-RAK B., Marketing organizacji niedochodowych. Wybrane problemy adaptacji w warunkach polskich. Prace naukowe AE im. O. Langego we Wrocławiu, Wrocław, Wydawnictwo AE im. O. Langego we Wrocławiu 1997, 15.
  • KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH, Memorandum dotyczące kształcenia przez cale życie. Dokument Roboczy Komisji, Bruksela 30.10.2000, 4.
  • KOPALIŃSKI W., Słownik wyrazów obcych i obcojęzycznych, Warszawa, Wiedza Powszechna 1990, 406.
  • KWIATKOWSKI S., Kapitał ludzki jako element kapitału intelektualnego organizacji, [w:] Pomiar i rozwój kapitału ludzkiego przedsiębiorstwa. Materiały na konferencję, D. Dobija (red.), Warszawa, Polska Fundacja Promocji Kadr 2003, 15.
  • KWIATKOWSKI S., Bogactwo wiedzy, [w:] Gospodarka oparta na wiedzy. Wyzwanie dla Polski XXI wieku, A. Kukliński (red.), Warszawa, Wyd. KBN 2001, 247.
  • MAKOWSKI K. (red.), Zarządzanie pracownikami. Instrumenty polityki personalnej, Warszawa, Poltext 2001, 14.
  • NONAKA I., Managing the Firm as a infotmation creating process, [w:] Advance In Information Processing In Organizations, Vol. 4, Greenwich, JAJ Press 1990, 239-275.
  • OECD, Zarządzanie wiedzą w społeczeństwie uczącym się. Centrum Badań Nad Edukacją i Innowacją, Radom, Wyd. ITE 2000, 11, 27.
  • ROKITA J., Organizacja ucząca się. Prace naukowe AE w Katowicach, Katowice, Wydawnictwo AE w Katowicach 2003, 11.
  • SAJKIEWICZ A. (red.), Zarządzanie potencjałem pracy, Warszawa, AGH 1995, 11.
  • SŁONECKI W., Uprawnienia legislacyjne dyrektora i innych organów szkoły, [w:] Zarządzanie oświatą na przełomie stuleci w świetle teorii i w praktyce. M. Balicki, A. Cichocki, B. Niedźwiecki (red.), Białystok, Trans Humana 2002, 30-31.
  • STANKIEWICZ M., Istota i sposoby oceny konkurencyjności przedsiębiorstwa, [w:] Gospodarka Narodowa, nr 7/8, rok 2000, 100-102.
  • SZARFENBERG R., Kwestia edukacyjna, [w:] Polityka społeczna. Materiały do studiowania, A. Rajkiewicz, J. Supńska, M. Księżopolski (red.), Katowice, Wydawnictwo Śląsk 1998, 149.
  • Ustawa z dnia 26.01.1984 Karta nauczyciela - stan prawny na 31.08.2004.
  • Ustawa z dnia 7.09.1991 o systemie oświaty - stan prawny na 31.08.2004.
  • WILBERS K., Elf Ansatzpunkte fuer ein Wissenmanagement In Bildungsinstitutionen - Wo es hakt und w oman ansetzen kann, [w:] Berufsbildung, Heft 77, 56. Jahrgang (2002), 29-30.
  • www. 4managers.de/10-inhalte/Dateien/lernendeorganisation.pdf (15.12.2004).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171224135

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.