PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | Zarządzanie przedsiębiorstwem w warunkach rynku i konkurencji - wybrane problemy | 189--198
Tytuł artykułu

Strategie marki

Warianty tytułu
Strategies of a Brand
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wyjaśniono pojęcie strategii, marki oraz strategii marki. Omówiono m.in. strategię budowania marki, strategie marki indywidualnej i rodzinnej, politykę rozszerzenia marki oraz kategorie marek.
EN
The concept of brand may, basically, be analysed in two dimensions. The first relates to functional attributes, i.e. rational advantages connected with using a given product/service. In the second case we enter the emotional sphere, the set of added values, irrational benefits. Therefore a brand can be defined as a product / service which provides functional advantages plus the added ones. While taking up a decision about using a given brand an enterprise should choose one of the strategies referring to a brand, namely the most suitable one for the profile and specific features of performed activities. The article presents a review of selected strategies related to a brand. Special emphasis was laid upon the strategy of an individual or family brand, joined brands and brand extension. Next other approaches towards the problem of building up strategies of a brand were described. The issue of franchising was also discussed and referred to as the way for developing an enterprise by taking advantage of the examined before and reliable brands and solutions. (original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, doktorant
Bibliografia
  • Altkorn J., Strategia marki, PWE, Warszawa 1999, s. 11-12.
  • Domaradzki P., Firma pod obcą marką, "Profit" 2003 nr 6, s. 89-90.
  • Domurat A., Przywiązanie do marki a wartości indywidualne konsumentów, "Marketing i Rynek", 2000 nr 3, s. 15.
  • Glapiak E., Wedlowski kawałek tortu największy, "Profit" 2002 nr 2, s. 34.
  • Gocłowska M., Polacy kochają znane marki, "Profit" 2001 nr 12, s. 50.
  • Grynkiewicz A., Najder K., Marki commodities, "Media i Marketing" 2003 nr 4, s. 29.
  • Kall J., Silna marka. Istota i kreowanie, PWE, Warszawa 2001, s. 11-12.
  • Ktosiewicz U., Marki handlowe w Polsce, "Marketing i Rynek" 2000 nr 6, s. 25.
  • Kokoszka I., Słodka odbudowa Wawelu, "Profit" 2004 nr 1, s. 30.
  • Koźmiński A., Piotrowski W., Zarządzanie. Teoria i praktyka, Wyd. Naukowe PWE, Warszawa 1996, s. 163, 606.
  • Modrzejewska B., Słodka marka, "Businessman Magazine" 2001 nr 7, s. 77.
  • Mruk H., Rutkowski I., Strategia produktu, PWE, Warszawa 1999, s. 71-74.
  • Pietrzak M., Sumienie marketingowca, "Businessman Magazine" 2004 nr 2, s. 116.
  • Przybyłowski K., Hartley S., Kerin R., Rudeliys W., Marketing, Dom Wydawniczy ABC 1998, s. 310, s. 440-441.
  • Sikorska M., Architektura marki, "Marketing i Rynek" 2001 nr 2, s. 34, 37.
  • Słomińska B., Marka w strategiach rozwoju firm produkcyjnych na przykładzie przedsiębiorstw przemysłu spożywczego, "Marketing i Rynek" 2000 nr 7, s. 24.
  • Szopa-Milde R., Rozciąganie marki - kusząca strategia wzrostu, "Marketing w Praktyce" 2002 nr 1, s. 24.
  • Sledański A., Gra wyrazistą marką, "Marketing w Praktyce" 2002 nr 4, s. 18.
  • Urbanek G., Zarządzanie marką, PWE, Warszawa 2002, s. 13-14.
  • Urbaniak M., Strategie marki na rynku dóbr produkcyjnych, "Marketing i Rynek" 2002 nr 4, s. 18.
  • www.nowamarka.pl.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171224409

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.