PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | 11 | z. 3 | 30--34
Tytuł artykułu

Motywy podejmowania decyzji zakupowych na rynku żywności ekologicznej

Warianty tytułu
Motives to Purchase on the Organic Food Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W ostatnich latach w Polsce obserwuje się wzrost zainteresowania żywnością ekologiczną. Pojawia się także coraz więcej miejsc sprzedaży oferujących żywność ekologiczną. Jest także coraz więcej gospodarstw i przedsiębiorstw produkujących żywność metodami ekologicznymi i spełniającą określone wymagania. Wzrost zainteresowania żywnością ekologiczną ma wiele przyczyn, wśród których można wymienić modę na zdrowy styl życia, dbałość o zdrowie, czy poprawę stanu środowiska naturalnego. (abstrakt oryginalny)
EN
In recent years in Poland we can observe significant increase of interest in organic food. In response to growing interest of consumers, increases also number of places where such food aould be bought. There are more organic farms, which like other farms in countries of EU provide organic food into market, produced organically and fulfill certain requirements. Often in marketing interpretation organic food is defined as a healthy food. The interests of organic food is due to many reasons. Some buyers opt for this type of food because of concern of the environment. For many buyers organic food is healthier than the conventional food. This is related to the dissemination of a healthy lifestyle among the Poles. (original abstract)
Rocznik
Tom
11
Numer
Strony
30--34
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
Bibliografia
  • Baruk A. 2001: Marketing - mix w przedsiębiorstwie. Wyd. Akademii Rolniczej, Lublin, 37.
  • Baruk A.I. 2007: Opakowanie produktu spożywczego jako narzędzie oddziaływania na nabywców. Marketing i Rynek, nr 12, 24.
  • Lewińska A. 2006: Uwarunkowania konkurencyjności żywności ekologicznej. [w:] Agrobiznes 2006. Konkurencja w agrobiznesie - jej uwarunkowania i następstwa, praca zbiorowa pod red. S. Urbana. Wyd. Akademii Ekonomicznej, Wrocław, t. II, 34.
  • Mackicwicz-Walczak I. 2006: Zachowania nabywcze konsumentów na rynku żywności ekologicznej w świetle badań bezpośrednich - czynniki wpływające na zakup żywności ekologicznej w Polsce (http://www.swiatmarke-tingu.pl/index.php?rodzaj=03&id).
  • Witczak J. 2003: Jakość żywności jako czynnik wpływający na decyzje nabywcze konsumentów. Marketing i Rynek, nr 8, 18.
  • Żakowska-Biemans S. 2006: Rynek żywności ekologicznej w Polsce - szanse i możliwości rozwoju (http:// www.odr.net.pl/publikacje/0157.pdf)l.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171224651

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.