PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 22 | 35--47
Tytuł artykułu

Telewizja po telewizji...? : wybrane perspektywy analizy

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono kluczowe problemy związane z rozwojem współczesnej telewizji, która - kiedy rozważamy formy doświadczenia telewizyjnego - przestaje być zjawiskiem monolitycznym. Jej rozwój przebiega w kontekście dynamicznego rozwoju innych technologii komunikacyjnych: Internetu oraz telefonii komórkowej, które w znaczący sposób wpływają na przemiany zachowań użytkowników sfery medialnej. (abstrakt oryginalny)
EN
In the presented article there are some descriptions of key issues connected with the development of contemporary television. When we take into consideration many forms of television experiences we find out that this medium is not any more a monolitic phenomenon. Its evolution takes place in context of dynamic improvement of other technologies of communication, such as: internet and mobile phones. These technologies determine their users 'behavior in media sphere. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
35--47
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie; Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie
Bibliografia
  • Ogonowska A., 2011, Twórcze metafory medialne, Kraków.
  • Lotz A. 2011, Zrozumieć telewizję u progu ery postsieci, [w:] Zmierzch telewizji?, Przemiany medium. Antologia, red. T. Bielak, M. Filiciak, G. Ptaszek, Warszawa, s. 94.
  • Newcomb H. M., Hirsch P. M., 1997, Telewizja jako forum kultury, [w:] A. Gwóźdź, red., Pejzaże audiowizualne. Telewizja. Wideo. Komputer, Kraków, s. 98.
  • Kompare D., 2011, Publikując przepływ. Zestawy DVD a zmiana koncepcji TV, [w:] Zmierzch telewizji. Przemiany medium. Antologia, red. T. Bielak, M. Filiciak, G. Ptaszek, Warszawa.
  • Lotz A., 2011, Zrozumieć telewizję u progu ery postsieci [post-network era], [w:] Zmierzch telewizji?, Przemiany medium. Antologia, red. T. Bielak, M. Filiciak, G. Ptaszek, Warszawa s. 85.
  • Newcomb H. M., P. M. Hirsch, 1997, Telewizja jako forum kultury, tł. J. Mach, [w:] A. Gwóźdź, red., Pejzaże audiowizualne. Telewizja. Wideo. Komputer, Kraków, s. 91-108.
  • Jenkins H., 2007, Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, tł. M. Bernatowicz, M. Filiciak, Warszawa.
  • José van Dijck, 2011, Telewizja 2.0: YouTube i narodziny nadawania domowego (homecasting), [w:] Zmierzch telewizji?, Przemiany medium. Antologia, red. T. Bielak, M. Filiciak, G. Ptaszek, Warszawa, s. 308-309.
  • Manovich L., 2006, Język nowych mediów, tł. P. Cypryański, Warszawa.
  • Levinson P., 2006, Miękkie ostrze, czyli historia i przyszłość rewolucji informacyjnej, tł. H. Jankowska, Warszawa.
  • Kurz I., 2010, "I got you tube". Kino a serwis YouTube.com - odmiany kinofilii, [w:] A. Gwóźdź, red., Pogranicza audiowizualności. Parateksty kina, telewizji i nowych mediów, Kraków.
  • Cardwell S., 2011, Czy telewizja jakościowa jest dobra? Różnice gatunkowe, oraz kłopotliwa kwestia krytycznego osądu, [w:] Zmierzch telewizji?, Przemiany medium. Antologia, red. T. Bielak, M. Filiciak, G. Ptaszek, Warszawa.
  • Mittell J., 2011, Oglądanie telewizji, [w:] Zmierzch telewizji?, Przemiany medium. Antologia, red. T. Bielak, M. Filiciak, G. Ptaszek, Warszawa, s. 23-24.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171224919

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.