PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 11 | nr 1 | 140--151
Tytuł artykułu

Shaping the Competencies and Behaviour of the Insurance Companies' Employees in the Process of Creating the Relations with Customers

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The article presents evaluation of shaping competences and behaviour of insurance companies' employees in the process of creating relations with clients. According to the conducted research, employees and agents of insurance companies have numerous ideas to improve relations with clients, but they are rarely put intopractice. It is due to the lack of clearly established procedures according to which the best ideas could be chosen, then put into practice and verified on everyday basis. What is more, there is no regular research of the valuation of insurance companies' employees and agents made by the clients. In consequence, the managers of insurance companies receive only random valuations. The insurance companies' managers are not regularly given employees' suggestions the aim of which is to improve relations with clients. On one hand, it may indicate the lack of organisational solutions in this matter, but on the other hand the lack of managers' encouragement for such employees' behaviour and attitude. Only in a half of the analysed insurance companies "less promise - more offer" rule in relations with clients has been applied. It means that the remaining number of insurance companies not actively enough apply the policy of tightening the relations with clients. This policy is the main factor conditioning the success of an insurance company not only in a long period but also in its current financial rates and effectiveness. (original abstract)
Rocznik
Tom
11
Numer
Strony
140--151
Opis fizyczny
Twórcy
  • University of Warmia and Mazury in Olsztyn, Poland
Bibliografia
  • Bank, J. (1996). Zarządzanie przez jakość. Warszawa: Gebethner & S-ka.
  • Deming, E.W. (1986). Out of the Crisis. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Devis, M.M. & Heineke, J. (1994). Understanding the role of customer and operation for better queue management. International Journal of Operations & Production Management No. 5, Vol. 14.
  • Drucker, P. (1994). Praktyka zarządzania. Warszawa: Nowoczesność Sp. z o.o.
  • Geffroy, E.K. (1996). Clienting. Jedyne co przeszkadza to klient. Warszawa: Placet.
  • Griffin, R.W. (2005). Podstawy zarządzania organizacjami. Warszawa: PWN.
  • Penc, J. (1998). Motywowanie w zarządzaniu. Kraków: WPSB.
  • Reykowski, J. (1975). Teoria motywacji a zarządzanie. Warszawa: PWE.
  • Sewell, C. & Brawn, P. (1992). Klient na całe życie. Warszawa: Morrow & Company.
  • Sikora, T. (2006). Klient w organizacji zarządzanej przez jakość. Kraków: WAE w Krakowie.
  • Skinner, B.F. (1971). Beyond Freedom and Dignity. New York: Knopf.
  • Spector, P.E. (1982). Behavior in organizations as a function of employee's locus of control. Psychological bulletin, No. 92.
  • Stoner, J.A., Freeman, R.E. & Gilbert D.R. (2001). Kierowanie. Warszawa: PWE.
  • Tyszka, T. (1997). Psychologia zachowań ekonomicznych. Warszawa: PWN.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171225631

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.