PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 20 Wpływ innowacyjności na rozwój przedsiębiorstw = The Influence of Innovativeness on Enterprises Development | 33--39
Tytuł artykułu

Personification of Genius Loci - Innovations on the Base of Geographical Identity

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Innovative development of a place is necessary associated with the individual positioning of the place. Europe consists of more than 100 thousand competing territorial units, which need to attract the potential consumers by means of creating a bright and actual image. Without having the unique, characteristic image, a potentially attractive place can remain unnoticed on the enormous European location market. The objective of this research is improving our understanding of a place image and its influence on competitiveness of the location. Over the last decades, the emotional essence of place image has made considerable impact on economic and demographic development of places. This project will allow us to study quantitatively the increasing value of a place image as determinative of its appeal. Our project, thus, aspires to improve measurements of features of a place image for the purpose of management on the level of location attractiveness. The research into and expression of geographical identity of a place is convenient to carry out, using the image of a Dragon as the personification of «genius loci». The methodology is confirmed on the example of a number of cities in the southeast area of Bulgaria. (original abstract)
Innowacyjny rozwój miejsca zależy od jego położenia terytorialnego. Europa składa się z więcej niż 100.000 konkurencyjnych jednostek terytorialnych, które muszą przyciągnąć konsumentów poprzez stworzenie interesującego wizerunku. Bez unikalnego, charakterystycznego obrazu, potencjalnie atrakcyjne miejsce może pozostać niezauważonym na ogromnym rynku europejskiej lokalizacji. Celem przedstawionego w artykule badania jest zwiększenie wiedzy na temat postrzegania lokalizacja miejsca i jej wpływu na konkurencyjność. W ciągu ostatnich dziesięcioleci emocjonalna istota wizerunku miejsca dokonała znaczącego wpływu na rozwój gospodarczy i demograficzny tego miejsca. W artykule zbadano ilościowo rosnącą wartość wizerunku miejsca jako rozstrzygającą o jego powodzeniu. Zaprezentowany projekt, dąży tym samym do poprawy pomiarów cech wizerunku miejsce w celu zarządzania na poziomie atrakcyjności lokalizacji. Badania geograficznej tożsamości miejsca zostały przeprowadzone, przy użyciu wizerunku smoka jako personifikacji "genius loci", na przykładzie kilku miast w południowo-wschodniej części Bułgarii.
Twórcy
  • Irkutsk State Railway University, Russia
Bibliografia
  • Izard C., 1991, The Psychology of Emotions, Plenum Press, New York.
  • Kotler P., Asplund C., Rein I. & Haider D., 1999, Marketing Places Europe: How to Attract Investments, Industries, Residents and Visitors to Cities, Communities, Regions and Nations in Europe, Financial Times Prentice Hall, London; 2nd edition.
  • Kotler P., Jatusripitak S., Maesincee S., 1997, The Marketing of Nations. A Strategic Approach to Building National Wealth, The Free Press, New York.
  • Lidin K., Sumenkova M. Competitiveness and the emotional essence of the region image. In: Proceedings of the 26th International Scientific Conference on "Impact of Crisis on the Activity of Enterprises and Changes in the Spatial Structures of Industry and Services" edited by Zbigniew Zioło and Monika Borowiec, Warsaw-Cracow 2010 - pp. 37-50.
  • Lidin K., Quantitative measurements in the market of emotions. In: Proceedings of the IV World Congress on Communication and Arts - WCCA'2011. "Interactive Expansion of Knowledge: Communicating with Art in the Information Era", São Paulo in Brazil, 17-20 April 2011. Mackenzie Presbyterian University Publishers, vol. 2, pp. 137-144.
  • Tuan Yi-Fu, 1974, Topophilia (a study of environmental perception, attitudes, and values), Prentice Hall, Englewood Cliffs, NJ.
  • Tuan Yi-Fu, 2004, Place, Art, and Self, University of Virginia Press, Santa Fe, NM, in association with Columbia College, Chicago, IL.
  • Лидин K.Л. Гopoд-пациeнт. K иccлeдoваниям эмoциoнальнoй атмocфepы гopoдoв // Пpoeкт Байкал/Project Baikal, № 29-30, 2011. Pp. 33-36.
  • Pагулина М.B., 2004, Kультуpная гeoгpафия: тeopии, мeтoды, peгиoнальный cинтeз, Иpкутcк: Изд-вo Инcтитута гeoгpафии CO PAH.
  • Щукин B.Г. Завeтнoe «гдe». Toпoфилия и мeтoды ee иccлeдoвания // Boпpocы филocoфии. 2008. № 4. Pp. 69-90.
  • Замятин Д.H., Замятина H.Ю., Митин И.И. Мoдeлиpoваниe oбpазoв иcтopикo-культуpнoй тeppитopии: мeтoдoлoгичecкиe и тeopeтичecкиe пoдхoды - М.: Инcтитут наcлeдия, 2008. - p. 760.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171225647

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.