PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | 11 | z. 3 | 366--371
Tytuł artykułu

Reklama kategorii produktu jako narzędzie wsparcia rozwoju sektora mleczarskiego w Polsce

Warianty tytułu
The Generic Advertising as the Tool of Supporting the Development of the Milk Sector in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Niskie spożycie mleka płynnego w Polsce wymaga wsparcia przez aktywne działania marketingowe całego sektora mleczarskiego. Rolę taką pełni reklama kategorii produktu w postaci ogólnopolskich kampanii mleka. Podjęto próbę oceny jej znaczenia jako narzędzia wsparcia rozwoju sektora mleczarskiego w Polsce. Ocenę przeprowadzono na podstawie analizy doświadczeń krajowych w latach 2003-2008 oraz wyników badań własnych w tym zakresie. Doświadczenia kampanii ogólnych na rzecz spożycia mleka wskazują na dużą efektywność działań marketingowych i realny wzrost sprzedaży mleka oraz jego spożycia. Stwierdzono dużą wiedzę konsumentów na temat kampanii kategorii, znajomość ich haseł i treści, a przy tym brak istotnej zmiany zachowań konsumentów w zakresie spożycia mleka. (abstrakt oryginalny)
EN
The generic advertising is an effective tool influencing the food market particularly the milk and milk products. Analysis of applying experience of generic advertising on the Polish food market shows her positive effect on the development of the food sector. Experiences of generic milk campaigns are pointing out on out to its big effectiveness and the influence on producers profits, supply and milk consumption. However a determination in campaigning, her cohesive message and adapting the destination group for needs as well as cooperating of subjects, leading such campaigns on the market are with the condition of their success. They didn't avoid unfortunately, in Poland of mistakes in campaigning. Some of them were led too briefly and they weren't discerned through appropriately large number of consumers, the others had the bright message not enough. They brought about the essential change in bearings of consumers in spite of the big wisdom of recipients on the subject of individual campaigns, the knowledge of their slogans and content, no in the scope of the milk and milk preserves, but didn't make the image of the milk as fashionable product also. (original abstract)
Rocznik
Tom
11
Numer
Strony
366--371
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Akcja "Stawiam na mleko!" (http://www.stawiamnamleko.pl/ 2009).
  • Bień M. 2005. Wpływ kampanii reklamowych mleka o charakterze ogólnym na postawy matek. Praca dyplomowa Katedra Organizacji i Ekonomiki Konsumpcji, SGGW.
  • Informacja o rozpoczęciu procesu preselekcji wyboru instytucji wdrażającej - Programu Promocyjno-Informacyjnego Mleka i Wyrobów Mlecznych. 2007: Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich - Związek Rewizyjny, materiały KZSM.
  • Kacprzak U. 2005: Wpływ kampanii reklamowych mleka na postawy dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Praca dyplomowa. Katedra Organizacji i Ekonomiki Konsumpcji, SGGW.
  • Kampania "Stawiam na mleko i produkty mleczne". 2008: Przegląd Mleczarski, nr 3, s. 46-47.
  • Kupczyk A., Szmajda A. 2008: Reklama mleka i re engineering. Przegląd Mleczarski, nr 9, s. 85-87.
  • Pierwszy rok kampanii "Stawiam na mleko!" już za nami. 2008: Informacja prasowa, Warszawa, 25 listopad.
  • Raport kampanii "Stawiam na mleko" pierwszy rok działań. 2008: Agencja CAM, Warszawa.
  • Rosłoniec A. 2006: Szklanka mleka na uczniów czeka - cel Funduszu Promocji Mleczarstwa. Przegląd Mleczarski, nr 3, 14-15.
  • Siedlecka K. 2008: Analiza opinii młodzieży licealnej na temat mleka. Praca dyplomowa. Katedra Organizacji i Ekonomiki Konsumpcji, SGGW.
  • Smoleński Z., Zdziarska T. 2008: Przetwórstwo mleka. Rynek mleka stan i perspektywy. Analizy rynkowe, raport ARR i IERiGŻ - PIB, 8.
  • Świątkowska M., Krajewski K., Berger S. 2004: Analiza doświadczeń reklamy kategorii produktu w kształtowaniu zachowań konsumentów i stanu rynku żywnościowego. [w:] Wybrane problemy nauki o żywieniu człowieka u progu XXI w, Brzozowska A., Gutkowska K. (red). Wyd. SGGW, Warszawa.
  • (www.iaa.pl, 29.04.2009).
  • Świątkowska M. 2006: Reklama społeczna i reklama kategorii jako narzędzie kształtowania rynku mleka i jego przetworów - efekty kampanii reklamowej "Pij mleko - będziesz wielki", część II. Przegląd Mleczarski, nr 5, 48-49.
  • Świątkowska M. 2008: Wizerunek żywności w mediach i jego oddziaływanie na konsumentów. [w:] Polska dobra żywność, wieś i rolnictwo w mediach. Wspólna Konferencja Naukowa Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Zbiór referatów, Warszawa, 61-70.
  • Świetlik K. 2008: Spożycie mleka i jego przetworów. Przetwórstwo mleka. Rynek mleka stan i perspektywy. Analizy rynkowe, raport ARR i IERiGŻ - PIB, 11.
  • Tuszyńska D. 2005: "Mlekoslaw" - Nowa kampania promująca mleko i produkty mleczne (http://www.egospodarkapl/ 7707,Mlekoslaw-Nowa-kampania-promujaca-mleko-i-produkty-mleczne, 1,51,1. html).
  • Zbiciak A. 2008: Analiza opinii młodzieży gimnazjalnej na temat mleka. Praca dyplomowa. Katedra Organizacji i Ekonomiki Konsumpcji, SGGW.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171225819

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.