Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Setting the Value of the Enterprise Which is Subject to the Merge or Taking Over
Języki publikacji
Abstrakty
Kształtowanie wartości przedsiębiorstwa w przypadku, gdy staje się ono przedmiotem fuzji lub przejęcia jest nierozerwalnie związane z problemem wyceny. Istnieją różne podejścia do określenia wartości przedsiębiorstwa, które można podzielić, z punktu widzenia metodologii wyceny, na podejście majątkowe, dochodowe lub podejście o charakterze mieszanym. Do najczęściej stosowanych sposobów określenia wartości przedsiębiorstwa (tzw. wartości ekonomicznej) należy zaliczyć: - wartość księgową, - wartość likwidacyjną, - wartość odtworzeniową, - wartość transakcyjną, - wartość dochodową, - wartość zastawczą. (fragment tekstu)
In the market economy during functioning companies certain specific situations such as merge and taking over can be noticed. In this process evaluation of the merging enterprise and the assessment of the merger itself is a significant factor. Moreover bal-ance and additional valuation play a key role in assessing potential of the companies which were subject both to the merges or taking over. The following paper is devoted to the above mentioned issues. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
57--66
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Wyższa Szkoła Handlu i Rachunkowości w Poznaniu
Bibliografia
- Brigham E.F., Gapenski L.C.: Zarządzanie finansami, t. 2, PWE, Warszawa 2000.
- Burdziak T., Miedziński B., Pasieczny L.: Metody i procedury wyceny przedsiębiorstw., Centrum Innowacyjno-Wdrożeniowe TOPEXIM, Warszawa 1991.
- Fuzje i przejęcia przedsiębiorstw, red. W. Frąckowiak, PWE, Warszawa 1998.
- Groppelli A.A., Nikbakht E.: Wstęp do finansów, WIG-Press, Warszawa 1999.
- Herdan A., Wybrane aspekty pomiaru efektu synergii w przedsiębiorstwach powstałych w wyniku fuzji, "Zeszyty Teoretyczne Rachunkowości" t. 5(61), 2001.
- Karmańska A.: Szacowanie korzyści ekonomicznych w związku z wyceną finansową aktywów, "Problemy Rachunkowości" nr 1, 2004.
- Marcinkowska M.: Kształtowanie wartości firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, War-szawa 2000
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171225861