PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2012 | 8 | nr 3 | 247--256
Tytuł artykułu

An Empirical Analysis of Consumer Awareness and Trust in Organic Food Legislation in Croatia

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Empiryczna analiza świadomości i zaufania klientów do ustawodawstwa w zakresie żywności organicznej w Chorwacji
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Wstęp: Wyniki badań (z użyciem wysoko ustrukturyzowanych kwestionariuszy skierowanych do gospodarstw domowych) przeprowadzonych w marcu 2009 r. na reprezentacyjnej próbie mieszkańców Chorwacji wskazały, że większość respondentów (76,6%) jest zaznajomionych z żywnością organiczną. Metody: W badaniach szczególny nacisk położony jest na zakup żywności organicznej, zwłaszcza przez regularnych odbiorców, którzy zostali zapytani o znajomość informacji znajdującej się w deklaracji organicznej żywności i pewność, czy jest to informacja rzetelna. Dalej badanie zgłębiło znajomość etykiety żywności organicznej odnośnie częstotliwości zakupu tej żywności. Ponadto badania opisują zaufanie konsumenta odnośnie monitorowania i systemu kontroli żywności organicznej w Chorwacji. Wyniki i wnioski: Badanie daje wgląd w znajomość miar ochrony konsumenta żywności organicznej w Chorwacji i podaje rekomendacje dla organów legislacyjnych w zakresie żywności organicznej. (abstrakt oryginalny)
EN
Background: The results of the research conducted in March 2009 on a representative sample of the citizens of the Republic of Croatia using a highly structured survey questionnaire in households have shown that the majority of the respondents (76.6%) are familiar with organic food. In the survey, special emphasis is put on the purchase of organic food, especially among regular buyers. Methods: Regular buyers were asked about their familiarity with the information on the organic food declaration and their trust in the reliability of the information on the organic food declaration. Furthermore, research explored respondents' familiarity with the label organic product of Croatia according to frequency of organic food purchase. Also, research explored consumer trust in organic food monitoring and control system in Croatia. Results and conclusions: The research gives insight into familiarity with measures for organic food consumer protection in Croatia and recommendations for organic food legislation bodies. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Tom
8
Numer
Strony
247--256
Opis fizyczny
Twórcy
  • Faculty of Economics and Business, Zagreb
  • Faculty of Economics and Business, Zagreb
Bibliografia
  • Aertsens, J., Verbeke, W., Mondelaers, K., Van Huylenbroeck, G., 2009, Personal determinants of organic food consumption: a review, British Food Journal, 111 (10), 1140-1167.
  • International Federation of Organic Agriculture Movements, 2012, Definition of Organic Agriculture Retrieved from http://www.ifoam.org/growing_organic/definitions/doa/index.html (accessed 16 March 2012).
  • Krešić, G., Sučić, M., 2010, Organic food in Croatia: production principles and outlook, 16 (1), 63-74.
  • Ordinance on labelling and marking of organic products, Official Gazette (Narodne novine), No. 10/07.
  • Petljak, K., 2010, Istraživanje kategorije ekoloških prehrambenih proizvoda među vodećim trgovcima hranom u Republici Hrvatskoj [Organic food category research among leading food retailers in Croatia], Tržište, 22 (1), 93-112.
  • Petljak, K., 2011, Pregled razvoja i obilježja ekološke poljoprivrede u Republici Hrvatskoj [Review of development and characteristics of organic agriculture in Croatia], Ekonomski vjesnik, 24 (2), 382-396.
  • Šamota, D., Jakšić, P., Stipešević, B., Miličević, I., Radić, S., Primožič-Radić, G., 2005, Vodič za uključenje u sustav ekološke proizvodnje [Guidelines for inclusion in the organic production system], TIPO Osijek, Osijek.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171226653

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.