PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 6 Przedsiębiorczość w warunkach integracji europejskiej | 411--421
Tytuł artykułu

Badanie jakości globalizacji 2009 - ekonomiczne i zarządcze problemy a agroturystyka

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Globalization Quality Research 2009 - Management and Economic Issues versus Agrotourism
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Nieuchronność globalizacji nakazuje konieczność badania jej więzi z polskim (tu konkretnie: świętokrzyskim) społeczeństwem, gospodarką, w tym i agroturystyką. Potrzeby, postawy, preferencje ekonomiczne, pojmowanie i realizacja zarządzania przez środowisko świętokrzyskiego regionu rzutują na dalszy rozwój agroturystyki. Kontynuowanie przez autora empirycznych badań prowadzonych od 2000 roku umożliwia refleksje odnośnie przemian zachodzących w czasie. W stosunku do badań wykonanych w 2008 r. zasadniczo nie zmieniły się główne uwarunkowania wewnętrzne w Polsce, jak też zagadnienia i problemy powiązane obustronnie z globalizacją (analizę tej sytuacji zawiera artykuł J. Feczko z 2009 roku). Przedstawione w tym materiale badania zostały wzbogacone o wątki odpowiedzialności i przeciwdziałania światowemu kryzysowi finansowemu, gospodarczemu oraz wewnętrznej patologii. Szczegółowe dane analityczne zawarte są w odrębnym opracowaniu. (fragment tekstu)
EN
Socio-­economic management describes research on quality as its factor and its outcome. The quality of globalization is analyzed as a set of differences between expectations coucerning globalization expressed by needs, attitudes and preferences. This is very important in agritourism farms activity and the development, to come. The research of economic, management aspects of świętokrzyski region is the base for the agritourism growth. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
Bibliografia
  • 1. Feczko J., Badanie jakości globalizacji - ekonomiczne i zarządcze problemy a turystyka [w:] Rozwój turystyki w warunkach Unii Europejskiej, WSEiP Kielce 2009.
  • 2. Feczko J., Globalizationn and integration in the context of marketing, "Acta Oeconomica", Univ. Banska Bystrica 2002, nr 11.
  • 3. Feczko J., Integracja europejska - przeszłość i przyszłość, "Badania Naukowe" 2001, z. 2.
  • 4. Feczko J., Jakość integracji Polski z Unią Europejską: badania, postaw i preferencji obywateli, "Badania Naukowe" 2002, z. 3.
  • 5. Feczko J., Jakość postaw, potrzeb i preferencji w zakresie globalizacji a zarządzanie, "Badania Naukowe" 2003, vol. 9, 1.
  • 6. Feczko J., Wyniki badań jakości globalizacji, maszynopis, TEDTHiG, Kraków 2009.
  • 7. Feczko J., B. Janik, Badania jakości globalizacji - region a zarządzanie, "Badania Naukowe" 2003, vol. 11, 3.
  • 8. Feczko J., B. Janik, Jakość integracji Polski z Unią Europejską: badania postaw, potrzeb i preferencji społeczno-gospodarczych a zarządzanie, "Badania Naukowe" 2003, vol. 10, 2.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171226847

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.