PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2011 | 7 | nr 4 | 27--39
Tytuł artykułu

Characterization of Small and Medium Enterprises (SMES) of Pomeranian Region in Six Sigma Methodology Application

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Charakterystyka małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) w zakresie wykorzystania elementów metodyki Six Sigma na przykładzie regionu pomorskiego
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Six Sigma jest powiązana z cechami charakterystycznymi dla produktu oraz parametrami działań, potrzebnych do uzyskania tych produktów. Z drugiej strony jest to wielostopniowy powtarzający się proces skierowany na ciągłe udoskonalenia, dążące do globalnych standardów, wręcz do stanu perfekcyjnego. Jakkolwiek wzrasta zainteresowanie metodyką Six Sigma wśród małych i średnich przedsiębiorstw, to jednak nadal w literaturze mało jest publikacji poruszających temat tej metodyki w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw, szczególnie popartych dobrymi empirycznymi wynikami. Wyniki badań wstępnych wskazywały, że tylko niewielka część przedsiębiorstw tego sektora w regionie pomorskim stosują w praktyce elementy tej metodyki. Metody: Przedsiębiorstwa zostały podzielona na grupy w zależności od typu ich działalności oraz wielkości zatrudnienia. Ankiety, adresowane do kierownictwa przedsiębiorstw, zostały wysłane do 150 losowo wybranych organizacji w dwóch etapach. Ankieta zawierała pytania o podstawowe dane przedsiębiorstwa, poziom wiedzy na temat zastosowań Six Sigma, opinii dotyczących uprawnień w firmie oraz szkoleń w zakresie metodyki Six Sigma. (skrócony abstrakt oryginalny)
EN
Six Sigma is related to product's characteristics and parameters of actions, needed to obtain these products. On the other hand, it is a multi-step, cyclic process aimed at the improvements leading to global standard, closed to the perfection. There is a growing interest in Six Sigma methodology among smaller organizations but there are still too little publications presented such events in the sector of small and medium enterprises, especially based on good empirical results. It was already noticed at the phase of the preliminary researches, that only small part of companies from this sector in Pomerian region use elements of this methodology. Methods: The companies were divided into groups by the type of their activities as well as the employment size. The questionnaires were sent to 150 randomly selected organizations in two steps and were addressed to senior managers. The questionnaire contained the questions about basic information about a company, the level of the knowledge and the practical application of Six Sigma methodology, opinions about improvements of processes occurring in the company, opinions about trainings in Six Sigma methodology. (short original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Tom
7
Numer
Strony
27--39
Opis fizyczny
Twórcy
  • Gdansk University of Technology, Poland
  • Gdansk University of Technology, Poland
Bibliografia
  • Antony J., Kumar M., Madu C., 2005, Six Sigma in small and medium-sized UK manufacturing enterprises. Some empirical observations, International Journal of Quality and Reliability Management. No 8, 860-874.
  • Bratić Diana, 2011, Six Sigma: A Key Driver for Process Improvement, IBIMA Publishing, Article ID 823656, Vol. 2011
  • Brun Alessandro, 2011, Critical success factors of Six Sigma implementations in Italian companies, International Journal of Production Economics, Vol. 131, Issue 1, 158-164
  • Dominiak P., 2005, Sektor MSP we współczesnej gospodarce [SMEs sector in modern economy]. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
  • George M.L., 2003, Lean Six Sigma: Combining Six Sigma quality with Lean speed. New Dehli: Tata McGraw Hill Publishing Company Limited.
  • Grudowski P., 2006, Czynniki wspierające oraz bariery przy wdrażaniu systemów jakości w małych organizacjach (cz. 2) [Supporting factors and obstacles in the implementation of quality systems in small organizations]. Problemy Jakości. No 5, 34-39.
  • Kumar M., Antony J., Douglas A., 2009, Does size matter for Six Sigma implementation?: findings from the survey in UK SMEs, The TQM Journal, Vol. 21, Iss. 6, 623-635.
  • Saraph J.V., Benson P.G., Schroeder R.G., 1989, An instrument for measuring the critical factors of quality management. Decision Sciences. Nr 4, 810-829.
  • Truscott W. T., 2003, Six Sigma: continual improvement for businesses. A practical guide. Butterworth-Heinemann.
  • Van Der Wiele, T., Brown, A., 1998, Venturing down the TQM path for SMEs. International Small Business Journal. No 2, 50-68.
  • Wessel G., Burcher P., 2004, Six Sigma for small and medium-sized enterprises. The TQM Magazine. No 4, 264-272.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171226919

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.