PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2011 | 7 | nr 2 | 17--26
Tytuł artykułu

Supervisor's Role in Training Programs as a Manager of Learning Program

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Rola nadzorującego w programach szkoleniowych jako menadżera programu nauczania
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Zgodnie z literaturą dotycząca zagadnień szkoleniowych, rola nadzorującego w programach szkoleniowych składa się z dwóch głównych elementów: wsparcie nadzorującego i komunikacji nadzorującego. Umiejętność efektywnego wypełniania obu tych elementów przez prowadzących szkolenie może zwiększyć motywację pracowników do nauki. Charakter tej wzajemnej zależności jest interesujący, ale na rolę nadzorującego jako przewidywalnej zmiennej w modelach programu szkoleniowego jest kładziony zwykle mniejszy nacisk. Z tego powodu przeprowadzono badania w celu określenia wpływu roli nadzorującego w programach szkoleniowych na motywację do nauki. Posłużono się ankietą przeprowadzoną wśród 152 pracowników pozaakademickich, którzy pracowali w technicznej uczelni publicznej w Malezji. Wyniki analizy regresji wykazały, że wsparcie nadzorującego i komunikacji nadzorującego są istotnie związane z motywacją do nauki. Wyniki statystyczne wykazały, że rola nadzorującego w programach szkoleniowych jest ważnym predykatorem motywacji do nauki w próbie organizacyjnej. Przedstawiono dyskusję oraz wnioski tych badań. (abstrakt oryginalny)
EN
According to the training literature, a supervisor's role in training programs has two major elements: supervisor support and supervisor communication. The ability of supervisors to play effective roles in training programs may increase employees' motivation to learn. The nature of this relationship is interesting, but the role of supervisor's role as a predicting variable is less emphasized in a training program models. Therefore, this study was conducted to examine the effect of supervisor's role in training programs on motivation to learn using 152 usable questionnaires gathered from nonacademic employees who have worked in a technological based public university, Malaysia. The outcomes of stepwise regression analysis showed that the supervisor support and supervisor communication significantly associated with motivation to learn. Statistically, this result demonstrates that supervisor's role in training programs does act as an important predictor of motivation to learn in the organizational sample. In addition, discussion, implication and conclusion are elaborated. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Tom
7
Numer
Strony
17--26
Opis fizyczny
Twórcy
  • University of Technology, Malaysia
  • National Defence University of Malaysia
autor
  • National Defence University of Malaysia
autor
  • University of Technology, Malaysia
Bibliografia
  • Adams J.S., 1965, Inequity in social exchange. In L. Berkowitz (Eds.), Advances in Experimental Social Psychology, 2, 267-299.
  • Axtell C.M., Maitlis S., 1997, Predicting immediate and longer-term transfer of training. Personnel Review, 26(2), 201-13.
  • Baldwin T.T., Magjuka R.J., 1991, Organizational training and signals of importance: Linking program outcomes to pre-training expectations. Human Resource Development, 2: 25-36.
  • Blanchard P.N., Thacker J.W., 2007, Effective training: systems, strategies, and practices. USA: Pearson Prentice-Hall.
  • Brown S.P., Ganesan S., Challagala G., 2001, Self-Efficacy as a moderator of information-seeking effectiveness. Journal of Applied Psychology, 86, 1043-1051.
  • Chiaburu D.S., Takleab A.G., 2005, Individual and contextual influences on multiple dimension of training effectiveness. Journal of European Industrial Training, 29(8), 604-626.
  • DeSimone R.L., Werner J.M., Harris D.M., 2002, Human resource development. Thomson Learning, Inc.
  • Facteau J.D., Dobbins G.H., Russell J.E.A., Ladd R.T., Kudisch J.D., 1995, The influence of general perceptions of the training environment on pretraining motivation and perceived training transfer. Journal of Management, 21(1), 1-25.
  • Fox J., 1991, Regression diagnostics. Newbury Park, Sage Publications.
  • Goldstein I.L., Ford J.K., 2002, Training in organization: needs assessment, development and evaluation. CA, USA: Wadsworth Group, Thomson Learning, Inc.
  • Golemen D., 2000, Leadership that gets results. Harvard Business Review, 78 (2), 78-90.
  • Hair J.F., Anderson R.E., Tatham R.L., Black W.C., 2010, Multivariate data analysis. 7th Ed. New Jersey: Prentice Hall International, Inc.
  • Harris R., Simon M., Bone J., 2000, More than meets the eye? Rethinking the role of workplace trainer. Australian National Training Authority, 1-65.
  • Ismail A., Chandra Segaran S.C., Cheekiong T., Ong G., 2007, The mediating role of motivation to learn in the relationship between supervisors's role and job performance. The Sixth Asian Conference of the Academy of HRD, Dec 3-5, 2007, Beijing, China.
  • Ismail A., Abu Bakar R., Bongogoh S., 2008, Motivation to learn, supervisor's role and transfer of competency: A mediating relationship. Public Service of Malaysia: Journal of Psychology, No. 3, June, 89-109.
  • Ismail A., Ching Sieng., Abdullah M.M, Francis S.K., 2010, Linking supervisor's role in training programs to motivation to learn as an antecedent of job performance, Journal of Industrial Engineering and Management, 6(1), 1-25.
  • Knowles M. S., 1989, The making of an adult educator: An autobiographical journey. San Francisco: Jossey-Bass Publishers.
  • Leedy P.D., Ormrod J.E., 2005, Practical research: planning and design. Upper Saddle River, NJ: Pearson Education Inc.
  • Locke E.A., Latham G.P., 1990, A Theory of goal setting and task performance, NJ, USA: Englewood Cliffs, Prentice Hall.
  • Lumsden G., Lumsden D., 1993, Communicating in groups and teams: sharing leadership, CA, USA: Wadsworth, Inc.
  • McGraw P., 1993, Back from the mountain: outdoor management development programs and how to ensure the transfer of skills to the workplace. Asia Pacific Journal of Human Resource, 31 (3): 52-61.
  • Mathieu J.E., Tannembaum S.I., Salas E., 1992, Influences of individual and situational characteristics on measure of training effectiveness. Academy of Management Journal, 35, 828-47.
  • Nijman D.J.J., 2004, Differential effects of supervisor support on transfer of training, University of Twente, Enschede.
  • Noe R.A., 2010, Employee training and development, New York: McGraw Hill.
  • Nunally J.C., Bernstein I.H., 1994, Psychometric theory. New York: McGraw- Hill.
  • Robbins S.P., Decenzo D.A., 2004, Supervision today. USA: Pearson Prentice Hall.
  • Rodrígues C.M., Gregory S., 2005, Qualitative study of transfer of training of student employees in a service industry. Journal of Hospitality ad Tourism Research, 29(1), 42-66.
  • Sekaran U., 2008, Research methods for business: a skill building approach. 4th Ed. New York: John Wiley & Sons, Inc.
  • Tabachnick B.G., Barbara G., Fidell L.S., 2007, Using multivariate statistics. 5th Ed. Sydney: Allyn & Bacon.
  • Tai W.T., 2006, Effects of training framing, general self-efficacy and training motivation on trainee's training effectiveness. Personal Review, 35(1), 51-65.
  • Tsai W.C., Tai, 2003, Perceived importance as a mediator of the relationship between training assignment and training motivation. Personal Review, 31(2):151-163.
  • Van Maanen J., 1983, Qualitative methodology, Sage Publications. Beverly Hills, CA.
  • Vroom V.H., 1973, A new look at managerial decision making. Organizational Dynamics, 69-70.
  • Wright L.L., 1996, Qualitative international management research. In B.J. Punnett, and O. Shenkar (Eds.), Handbook for International Management Research, 63-81, Oxford, UK: Blackwell Publishers Inc.
  • Yamnill S., McLean G.N., 2001, Theories supporting transfer of training, Human Resource Development Quarterly. 12, 195-208.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171227433

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.