PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 260 Zarządzanie strategiczne w praktyce i teorii | 160--170
Tytuł artykułu

Bariery implementacji strategii marketingowych w usługach zdrowotnych w świetle badań

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Barriers to the Implementation of Marketing Strategies in Healthcare Services in the Light of Research
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Marketing relacji znajduje się we wstępnej fazie rozwoju, a jego dalsze zastosowanie uzależnione będzie od procesów urynkowienia, które zachodzą w sektorze zdrowia. Działania te są istotne nie tylko dla sektora usług zdrowotnych, ale także dla nauk o zarządzaniu. Instrumentem marketingu relacji w sektorze zdrowia jest komunikacja, wykonawcą funkcji marketingowych zaś jest personel medyczny.(abstrakt oryginalny)
EN
Relation marketing is in initial phase of development and its further applications depend from market facilitation processes, which are undergoing in health care service sector. These actions are important not only for the health care service sector but also for management sciences. Marketing relation tool in health care sector is communication; and those who fulfil the marketing functions are members of medical personnel.(original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
Bibliografia
  • Berry L.L., Relationship Marketing, [w:] L.L. Berry, G.L. Shostack, G.D. Upah, Emerging Perspectives in Services Marketing, American Marketing Association, Proceedings Series, Chicago, II, 1983.
  • Churchill G.A., Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne, PWN, Warszawa 2002.
  • Dąbrowska A., Janoś-Kresło M., Znaczenie informacji dla kształtowania więzi z klientami w firmach usługowych, "Marketing i Rynek" 2006, nr 9.
  • Dobska M., Zarządzanie w usługach medycznych, [w:] Zarządzanie relacjami w usługach, red. K. Rogoziński, Warszawa 2006.
  • Fitzgerald L., Ferlie E., Professional: back to the future?, "Human Relations", 2000, vol. 53 (5).
  • Grönroos Ch., Service Management and Marketing. Managing the Moments of Truth in Service Competition, Free Press, Lexington 1990.
  • Kotler Ph., Armstrong G., Saunders I., Wong V., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002.
  • Kotler Ph., Clarke R.N., Marketing For Health Care Organizations, Englewood Cliffs, N.J., Prentice Hall 1986.
  • Mazur J., Zarządzanie marketingiem usług, Difin, Warszawa 2001.
  • Normann R., Service Management. Strategy and leadership in Service 1991.
  • Pierloot R.A., Different models in the approach to the doctor - patient relationship, Psychother. Psychozom., 1983, 39.
  • Pluta-Olearnik M., Marketing usług, PWE, Warszawa 1993.
  • Rudawska I., Ekonomizacja relacji pacjent-usługodawca w opiece zdrowotnej, Wyd. Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2006.
  • Shuter R., Understanding Misunderstanding: Exploring Interpersonal Communication, New York 1979.
  • Tabin K., System komunikacji na rynku usług medycznych, "Marketing i Rynek" 2003, nr 6.
  • Urbanowska-Sojkin E., Sojkin B., Informacyjne wspomaganie decyzji marketingowych - paradygmat, fakty i oczekiwania praktyków, [w:] Marketing. Przełom wieków. Paradygmaty. Zastosowania, red. K. Mazurek-Łopacińska, A. Styś, AE, Wrocław 2000.
  • Young A., Marketing: A flawed concept when applied to heath care?, "British Journal of Noursing" 1996, vol. 5, no 15.
  • Zaltman G., Vertinsky I., Health service marketing a suggested model, "Journal of Marketing" 1971, vol. 35.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171227947

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.