PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | 14 | z. 6 | 61--66
Tytuł artykułu

Human Side of Creating a Knowledge Based Agricultural Public Education Institute

Warianty tytułu
Ludzka strona kreatywności opartej na wiedzy rolniczego publicznego instytutu edukacyjnego
Języki publikacji
EN
Abstrakty
W artykule przedstawiono wyniki badania postaw pracowniczych w zakresie pracy nad projektem jakim było powołanie Wschodnio-Węgierskiego Regionalnego Centrum Zintegrowanego Szkolenia Zawodowego. Jest to jeden z najważniejszych instytutów w sektorze rolnym na Węgrzech. Jego celem było stworzenie elastycznego portfela oferty szkoleniowej odpowiadającej potrzebom rynku pracy. (abstrakt oryginalny)
EN
The Eastern Hungarian Agricultural Regional Integrated Vocational Training Center's organization and human resource development project has just ended. Its overall, long term aim was to create a 'flexible' institute of which training structure and portfolio fits to all-time actual labor market demands, both in aspects of contents and quality. This paper presents a partial survey of employee attitudes about the project work and the project's aims in which the one of Hungary's most important agricultural vocational training institutes had taken steps towards the knowledge based functioning. (original abstract)
Rocznik
Tom
14
Numer
Strony
61--66
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Szent István University, Gödöllő, Hungary
  • Szent István University, Gödöllő, Hungary
  • Szent István University, Gödöllő, Hungary
  • Szent István University, Gödöllő, Hungary
Bibliografia
  • Bencsik A., Bognár K. 2003: Tanulószervezetek változásmenedzsmentje a tudásmenedzsment felé vezető úton. IME Budapest, vol. II, issue 5, 24-30.
  • Darányi I., Terv A., 2012: Nemzeti Vidékstratégia (NVS 2012-2020) végrehajtásának keretprogramja. Vidékfejlesztési Minisztérium, Budapest.
  • Dúl N. 2011: Local answers for labor market disproportions - an overview of an organization development project by an agricultural regional integrated vocational training Centre. Agrar es Videkfejlesztesi Szemle, vol. 6(1).
  • Fulmer R.M.. Gibbs P., Keys J.B. 1998: The Second Generation Learning Organizations: New Tools for Sustaining Competitive Advantage. Organizational Dynamics, vol. 27, issue 2, Autumn, Elsevier, Amsterdam.
  • McDermott R.A. 2004: Maximize Communities in Your Organization. Ark Master Class, London, 42.
  • Mink O.G., Esterhuysen P.W., Mink B.P., Owen K.Q. 1993: Change at Work. Jossey-Bass. San Francisco, California, 209.
  • Social Renewal Operational Programme 2007-2013.2009. Modification, no. 1. The Government of the Republic of Hungary.
  • The horizontal ex-ante evaluation of the Operational Programmes of the New Hungary Development Plan. Volume 1 of 2: Summary Conclusions, Tárki Social Resarch Institute Inc., Budapest 2007.
  • Tomka J. 2009: A megosztott tudás hatalom. Harmat Kiadó, Budapest, 67-269.
  • Warren L. 2006: Creating the Enterpreneurial University. [in:] Encyclopedia of communities of practice in information and knowledge management Idea Group Reference (eds. E. Coakes, S. Clarke). London, 109-112.
  • Wenger E., McDermott R., Snyder W. 2002: Cultivating communities of practice. A guide to managing knowledge Harvard Business School Press, 42.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171227993

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.