PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 259 Wyzwania współczesnej polityki turystycznej : problemy polityki turystycznej | 316--324
Tytuł artykułu

Obszary niepewności, polityka turystyczna i zrównoważony rozwój turystyki

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Uncertainty Areas, Tourism Policy and Sustainable Tourism Development
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule podjęto próbę zasygnalizowania zakresu oddziaływania na turystykę tych obszarów niepewności, które powiązane są z procesem podejmowania decyzji - zarówno w przedsiębiorstwie, jak i przez konsumenta-turystę. Jako jeden z aspektów tego procesu omówiono bariery wdrażania zasad zrównoważonego rozwoju turystyki na terenach wiejskich, wskazując, iż istnieją sprzężenia zwrotne między polityką turystyczną a niwelowaniem siły negatywnego oddziaływania tych czynników na ruch turystyczny (poprzez decyzje nabywcze turystów). Omówiono niektóre cechy wspólne regionalnej polityki turystycznej w Polsce bez odnoszenia się do konkretnych dokumentów strategicznych szczebla wojewódzkiego lub lokalnego.(abstrakt oryginalny)
EN
The study focuses on relationships between tourism policy and sustainable tourism development in rural areas. Tourists' decision making process is discussed in a context of tourist destination's image and its influence on purchase of the given product. Uncertainty in tourism is shown in few aspects: political, economic, decisional and in a context of sustainability.(original abstract)
Twórcy
  • Akademia Morska w Gdyni
Bibliografia
  • Altinay L., Bicak H.A., Altinay M., Uncertainty and tourism development: The case of North Cyprus, "Anatolia: An International Journal of Tourism and Hospitality Research" 2005, vol. 16, no. 1, s. 27-38.
  • Bouzon A., Devillard J., The management of uncertainty in tourism: Strategic paradoxes and communication, "Tourismos" 2011, vol. 6, no. 1, s. 53-68, http://mpra.ub.uni-muenchen.de/29704/ (19.05.2012).
  • Decrop A., Tourists' decision making and behavior processes, [w:] A. Pizam, Y. Mansfeld (red.), Consumer Behavior in Travel and Tourism, The Haworth Hospitality Press, New York-London-Oxford 2000, s. 103-131.
  • Dodds R., Butler R., Barriers to implementing sustainable tourism policy in mass tourism destinations. "Tourismos" 2010, vol. 5, no. 1, s. 35-54.
  • Marciszewska B., Selected problems of sustainable tourism in Gdańsk region, "Journal of European Business Education" 1998, vol. 8, no. 1, s. 23-31.
  • Marciszewska B., Staszewska A., Tourism SMEs in the context of sustainability: A case study of Pomerania Voivodeship, Poland, [w:] T. Rhodri, M. Augustyn (red.), Tourism in the New Europe: Perspectives on SME Policies and Practices, Elsevier, Amsterdam 2007, s. 109-121.
  • Medlik S., Dictionary of Travel, Tourism and Hospitality, Butterworth Heinemann, Oxford 1993.
  • Nicolas K., Greece: Tourism Falters in Face of Political Uncertainty, http://digitaljournal.com/article/325145 (19.05.2012).
  • Um S., Crompton J.L., The roles of image and perceived constraints at different stages in the tourist's destination decision process, [w:] A. Pizam, Y. Mansfeld (red.), Consumer Behavior in Travel and Tourism, The Haworth Hospitality Press, New York-London-Oxford 2000, s. 81-86.
  • Żylicz T., Trwałość rozwoju a gospodarka. Podstawowe zagadnienia, "Zrównoważony rozwój Bałtyku" 1999, Z. 8, s. 5-12.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171228151

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.