PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | Kompetencje absolwentów studiów ekonomicznych : perspektywa nauki i biznesu | 285--294
Tytuł artykułu

Rola wartości kulturowych w kształceniu i wychowaniu studentów kierunków ekonomicznych

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Dotychczas na kierunkach ekonomicznych zauważalny był brak przedmiotów służących kształceniu i wychowaniu studentów kierunków ekonomicznych w aspekcie wartości kulturowych. Obowiązujące jeszcze standardy kształcenia na studiach pierwszego stopnia w grupie treści podstawowych oraz kierunkowych dla kierunków, takich jak : Ekonomia, Zarządzanie, Finanse i Rachunkowość, Logistyka, Informatyka i Ekonometria obejmują treści służące ścisłemu przygotowaniu przy braku czynnika humanistycznego.(...) Od środowiska akademickiego w dużej mierze będzie zależało zatem wprowadzenie odpowiednich treści i ostateczny efekt kształcenia. Jednym z celów edukacji powinno być ukształtowanie ekonomisty o wysokim poziomie kultury, dającego w przyszłości dobre świadectwo Polsce i swojej organizacji w kraju i za granicą. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • W.Kubik: Dydaktyka szkoły wyższej z perspektywy pedagogiki ignacjańskiej. W : W poszukiwaniu modelu dydaktyki akademickiej. Red. D.Skulicz. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagielloskiego, Kraków 2004.
  • Projekt Ministerstwa Nauki Szkolnictwa Wyższego "Krajowe Ramy Kwalifikacji w szkolnictwie wyższym jako narzędzie poprawy jakości kształcenia".
  • Autonomia programowa uczelni. Ramy kwalifikacji dla szkolnictwa wyższego. Red. E.Chmielecka. Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Warszawa 2010.
  • D.Throsby: Ekonomia i kultura. Narodowe Centrum Kultury. Warszawa 2010, s. 22.
  • J.Żakowski: Człowiek rodzi się twórcą. Rozmowa Niezbędnika. "Polityak. Niezbędnik Inteligenta" 2011, nr 1.
  • J.Gajda: Antropologia kulturowa. Wprowadzenie do wiedzy o kulturze. Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2005, s. 24.
  • E.Baldwin, B.Longhurst,S.McCracken, M.Ogborn, G.Smith: Wstęp do kulturoznawstwa. Zysk i S-ka, Poznań 2007, s. 24.
  • Z.Cackowski: Sacrum/Profanum - Sacrum/Infernum. W : Człowiek, dzieło, sacrum. Red. S.Gajda, H.Sobeczko. Wydawnictwo Świętego Krzyża, Opole 1998, s. 33.
  • L.Dyczewski: Wartości w kulturze. W : Wprowadzenie do socjologii kultury. Red. M.Filipiak. Wydawnictwo Uniwersytetu M.Curie-Skłodowskiej, Lublin 2009, s. 190.
  • E.Kasperski: Święte świeckie. Przemiany wartości. W : Człowiek, dzieło, sacrum.
  • H.Borowski: Wartość jako przeżycie. Wprowadzenie do aksjologii. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej. Lublin 1992, s. 76.
  • T.Smolińska: Kawały o głupich sąsiadach a Polosh jokes. Rozważania wstępne. W : Wszystek krąg ziemski. Antropologia, Historia, Literatura. Prace ofiarowane Profesorowi Czesławowi Hernasowi. Red. P.Kowalski. Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 1998, s. 215-229.
  • M.Kostera, S.Kownacki: Kierowanie zachowaniami organizacyjnymi. W : Zarządzanie. Teoria i praktyka. Red. A.K.Koźmiński, W.Piotrowski. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1995, s. 297.
  • H.Laskowska:Autentyczność i empatia w interakcji nauczyciel akademicki - student. W : Jakość kształcenia w szkole wyższej. Nauczyciel akademicki jako ogniwo jakości kształcenia. Red. K.Jankowski, B.Sitarska, C.Tkaczuk. Wydawnictwo Akademii Podlaskiej, Siedlce 2003, s. 217.
  • B.Pabian: Elementy rustykalne w przestrzeni miasta - wierność tradycji czy komercyjne działania wolnego rynku. W : Studia Etnologiczne i Antropologiczne, t. 10 : Problemy społeczne i kulturowe współczesnego miasta. Red. I.Bukowska-Floreńska. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2010, s. 299-311.
  • A.Kłoskowska: Kultura masowa. Krytyka i obrona. PWN, Warszawa 1983, s. 171.
  • Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 5 maja 2011 r., Rozdział III, Paragraf 7, s. 6.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171228407

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.