PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 264 Orientacja na wyniki - modele, metody i dobre praktyki | 381--393
Tytuł artykułu

Zasady społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw wobec pracowników w kontekście zasad Modelu Doskonałości EFQM

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Corporate Social Responsibility Principles Toward Employees in the Context of EFQM Excellence Model's Principles
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie podstawowych zasad społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw (SOP) oraz zasad Modelu Doskonałości EFQM w odniesieniu do pracowników. Uzupełnienie prowadzonych na gruncie teoretycznym rozważań stanowi empiryczna egzemplifikacja wspomnianych założeń. Konsekwencją tych rozważań jest próba odpowiedzi na pytanie, czy firmy starają się realizować podstawowe zasady odpowiedzialności oraz doskonałości wobec pracowników, a jeśli tak, to w jaki sposób.(abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the article is the presentation of basic principles of Corporate Social Responsibility (CSR) and the EFQM Excellence Model toward employees. The supplement of the conducted theoretical considerations is an empirical exemplification of these assumptions. As a consequence of the reflections, there is an attempt to answer whether and how companies try to implement the basic responsibility and excellence principles toward employees.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Backman J. (red.), Social Responsibility and Accountability, New York University Press, New York 1975.
  • Bowen H.R., Social Responsibilities of the Businessman, Harper & Row, New York 1953.
  • Carroll A.B., Corporate social responsibility, "Business and Society", September 1999, no. 38 (3).
  • Campbel J.L., Institutional analysis and the paradox of corporate social responsibility, "American Behavioral Scientist" 2006, vol. 49, no. 925.
  • Odnowiona strategia UE na lata 2011-2014 dotycząca społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw, Bruksela, 25.10.2011, KOM (2011) 681 wersja ostateczna.
  • Ocena stanu wdrażania standardów społecznej odpowiedzialności biznesu, raport, Warszawa 2011.
  • Steinmann H., Schreyogg G., Zarządzanie. Podstawy kierowania przedsiębiorstwem, tłum. L. Matran, Wrocław 1992.
  • http://efqm.pl/index.php/model-doskonalosci-efqm/podstawowe-zasady-doskonalosci (10.06.2012).
  • http://www.cauxroundtable.org/index.cfm? menuid=8 (10.06.2012).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171228561

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.