PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 260 Zarządzanie strategiczne w praktyce i teorii | 482--490
Tytuł artykułu

Znaczenie reputacji w odniesieniu do interesariuszy strategicznych na przykładzie przedsiębiorstw deweloperskich

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Importance of Reputation in Relation to Stakeholders on the Example of Companies From the Real Estate Sector
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wydarzenia ostatnich lat pogłębiły nieufność wobec firm, a sytuacji kryzysowych ciągle przybywa. W niepewnym otoczeniu zaufanie i dobra opinia o firmie to wartości poszukiwane, a nawet wymagane przez interesariuszy. Szczególne znaczenie mają one dla kibiców strategicznych firm deweloperskich, dla których pozytywna opinia jest ściśle związana z sukcesem firmy w długim okresie. W artykule podkreślono znaczenie reputacji dla interesariuszy firm deweloperskich. W tym celu przedstawiono istotę reputacji, a także różnice w tożsamości i wizerunku firmy oraz znaczenie reputacji we współczesnych czasach. Omówiono istotę funkcjonowania rynku mieszkaniowego, a także specyfikę działalności firm deweloperskich. W ostatniej części pracy autorka zidentyfikowała najważniejszych interesariuszy i omówiła znaczenie, jakie ma dla nich reputacja dewelopera.(abstrakt oryginalny)
EN
The events of recent years deepened the distrust of businesses. In this changing environment, trust and good opinion about the company becomes the value required by stakeholders. The author of this article tries to highlight the particular importance of reputation in relation to stakeholders of the companies from the real estate sector. For this purpose, the article presents the essence of reputation as well as differences between the identity and the image of a company. Then it discusses the essence of the functioning of housing market and presents the characteristics and environment of the real estate development companies. In the last part of the paper the author identifies the key stakeholders and discusses the importance of the developer's reputation.(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Bryx M., Rynek nieruchomości - system i funkcjonowanie, Poltext, Warszawa 2006.
  • Cichon D., Zintegrowany system zarządzania nieruchomościami mieszkaniowymi w Polsce, AGH, Kraków 2012, http://winntbg.bg.agh.edu.pl/rozprawy2/10348/full10348.pdf [dostęp: 29.04.2012].
  • Dąbrowski T.J., Reputacja przedsiębiorstwa, Oficyna a Wolters Kluwer business, Kraków 2010.
  • Freeman R.E., Strategic Management: A stakeholders approach, Pitman, Boston 1984.
  • Fromburn C.J., Rindova V., Who's Tops and Who Decides? The social construction of corporate reputation, New York University, Stern School of Business, Working Paper, New York 1996.
  • Głuszek E., Zagrożenia dla reputacji przedsiębiorstwa w dobie kryzysu gospodarczego, [w:] Zmiana warunkiem sukcesu. Odnowa przedsiębiorstw - czego nauczył nas kryzys?, red. J. Skalik, Wyd. UE, Wrocław 2010.
  • Głuszek E., Zarządzanie zasobami niematerialnymi przedsiębiorstwa, Wyd. AE, Wrocław 2004.
  • Grząbka P., Marketing na rynku nieruchomości deweloperskich, luty 2008 http://ceeproperty.pl/userfiles/ file/Marketing.pdf, s.3 [dostęp: 29.04.2012].
  • GUS 2011, http://www.stat.gov.pl/gus/5840_3031_PLK_HTML.htm [dostęp: 20.04.2012].
  • Hall R., A framework linking intangible resources and capabilities to sustainable competitive advantage, "Strategic Management Journal" 1993, vol. 14.
  • Kucharska-Stasiak E., Nieruchomość a rynek, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  • Płoszka M., Nowe obowiązki deweloperów czy klienci zyskają?, http://www.bankier.pl/wiadomosc/Nowe- obowiazki-deweloperow-Czy-klienci-zyskaja-2530877.html [dostęp: 27.04.2012].
  • Marka dewelopera i klient. Oczekiwania wobec marek deweloperów, autorytety i źródła opinii, http:// www.proto.pl/PR/Pdf/RaportOnBoardPR_MarkaDewelopera.pdf [dostęp: 26.04.2012].
  • Raport REAS: Finansowanie inwestycji deweloperskich - raport z badań, http://www.reas.pl/index. php? pid=202&fileid=1031 [dostęp: 10.05.2012].
  • Rydzak W., Reputacja a działania informacyjne organizacji w sytuacjach kryzysowych i determinanty ich wyboru. Wyd. UE, Poznań 2011.
  • Trojanowski D., Kim jest deweloper - cz. I, "Nieruchomości" 2004, nr 1.
  • Walczak W., Znaczenie niematerialnych zasobów w procesach budowania wartości rynkowej przedsiębiorstwa, "E-mentor" 2010, nr 4 (36), http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/36/id/775 [dostęp: 02.05.2012].
  • Witakowski P. (2007), Raport 2006, o naprawie sytuacji mieszkaniowej, Warszawa, www.habitat.pl/ download/wstep_raport2006.doc, z dn. [dostęp: 26.04.2012].
  • Wójcik K., Public Relation. Wiarygodny dialog z otoczeniem, wyd. 4, Placet, Warszawa 2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171228753

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.