PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 260 Zarządzanie strategiczne w praktyce i teorii | 561--574
Tytuł artykułu

Narzędzia pomiaru sukcesu relacji z kluczowymi odbiorcami w aspekcie wzrostu efektywności współdziałania

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Tools for Measuring the Success of Relationships with Key Customers in Terms of Increased Efficiency of Cooperation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Niniejszy artykuł przyczynia się do wypełnienia luki wiedzy w zakresie finansowych i niefinansowych narzędzi pomiaru sukcesu relacji z kluczowymi odbiorcami w aspekcie wzrostu efektywności współdziałania. W praktyce uzyskane dzięki zastosowaniu proponowanych narzędzi wyniki będą mogły stanowić argument przemawiający za zasadnością trwania w tego rodzaju relacjach bądź ich opuszczenia.(abstrakt oryginalny)
EN
This article contributes to filling the gap of knowledge of financial and nonfinancial tools for measuring the success of relationships with key customers in terms of increased efficiency of cooperation. In practice, results obtained from using the proposed tools can be an argument for the legitimacy of remaining in this type of relationships or leaving them(original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
Bibliografia
  • Arino A., de la Torre J., Ring P.S., Relational quality: Managing trust in corporate alliances, "California Management Review" 2001, vol. 44 no 1.
  • Bratnicki M., Austen A., Strategia ogniw pośrednich, czyli przedsiębiorcze uczenia się przez porażkę, [w:] Zarządzanie strategiczne. Strategie małych firm, red. R. Krupski, Wałbrzyska Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości, Wałbrzych 2005.
  • Cannon J.P., Homburg C., Buyer-supplier relationships and customer firm costs, "Journal of Marketing" 2001, vol. 65 no 1.
  • Cavusgil S.T., Calantone R.J., Zhao Y., Tacit knowledge transfer and firm innovation capability, "Journal of Business and Industrial Marketing" 2003, vol. 18.
  • Ciszewska-Mlinarić M., Mlinarić F., Obłój K., Zdolność relacyjna, kompetencje organizacyjne i wyniki finansowe małych i średnich firm słoweńskich, "Master of Business Administration" 2011, nr 4.
  • Czakon W., Jakościowe kryteria oceny więzi międzyorganizacyjnych, [w:] Zarządzanie rozwojem organizacji w społeczeństwie informacyjnym, red. J. Stabryła, Studia i Prace Uniwersytetu Ekonomicznego nr 1, UE, Kraków 2008.
  • Czakon W., Łańcuch wartości w teorii zarządzania przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice 2005.
  • Czakon W., Więzi międzyorganizacyjne jako źródło przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa, [w:] Nowoczesność przemysłu i usług, red. J. Pyka, TNOiK, Katowice 2006.
  • Czakon W., Więzi rekurencyjne a więzi sieciowe przedsiębiorstwa, [w:] Współczesne koncepcje i metody zarządzania przedsiębiorstwami, red. J. Pyka, TNOiK, Katowice 2005.
  • Czekaj J., Informacyjne czynniki przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa, [w:] Zarządzanie strategiczne. Problemy teorii i praktyki, red. R. Krupski, Prace Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości, WWSZiP, Wałbrzych 2003.
  • de Wit B., Meyer R., Synteza strategii, PWE, Warszawa 2007.
  • Doz Y., The evolution of cooperation in strategic alliances: Initial conditions or learning processes, "Strategic Management Journal" 1996, vol. 17.
  • Dyduch W., Pomiar przedsiębiorczości organizacyjnej, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice 2008.
  • Haber S., Reichel A., Identifying performance measures for small ventures: The case of the tourism industry, "Journal of Small Business Management" 2005, vol. 43.
  • Halachmi A., Performance measurement and government productivity, "WorkStudy" 2002, vol. 51, no 2, s. 63-73 (za: Austen A., Pomiar efektywności w organizacjach ochrony zdrowia, [w:] Pomiar efektywności organizacji publicznych na przykładzie sektora ochrony zdrowia, red. A. Frączkiewicz- Wronka, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice 2010).
  • Hoffmann W.E., How to manage a portfolio of alliances, "Long Range Planning" 2005, vol. 38, no 2, s. 134.
  • Kaczmarek B., Determinanty nawiązywania współpracy międzynarodowej między przedsiębiorstwami, [w:] Współpraca w rozwoju współczesnych organizacji, red. A. Adamik, S. Lachiewicz, Monografie Politechniki Łódzkiej, Łódź 2009.
  • Kaleta A., Realizacja strategii jako miara sukcesu organizacji, [w:] Sukces organizacji. Istota, pomiar, uwarunkowania, red. R. Rutka, P. Wróbel, Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego nr 2/1, UG, Sopot 2009.
  • Kaleta A., Strategia sukcesu przedsiębiorstwa w warunkach współczesnej gospodarki, [w:] Sukces organizacji. Strategie i innowacje, red. J. Rybicki, Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego nr 4, UG, Sopot 2005.
  • Lichtarski J., Kryteria i metody oceny efektywności przedsięwzięć organizatorskich w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław 1982.
  • Mitręga M., Marketing relacji. Teoria i praktyka, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2005.
  • Nieżurawski L., Satysfakcja klienta jako czynnik sukcesu przedsiębiorstwa, [w:] Systemowe uwarunkowania sukcesu organizacji, red. B. Nogalski, J. Rybicki, Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego nr 2, UG, Sopot 2009.
  • Nowosielski S., Skuteczność i efektywność realizacji procesów gospodarczych, [w:] Mikroekonomiczne aspekty funkcjonowania przedsiębiorstw, red. T. Dudycz, Wydawnictwo Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2008.
  • Piekarz H., Marszałek A., Sposoby ochrony kompetencji organizacji, [w:] Sukces organizacji. Uwarunkowania wewnętrzne i zewnętrzne, red. H. Czubasiewicz, W. Gonau, Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego nr 2, UG, Sopot 2007.
  • Piwoni-Krzeszowska E., Stopnie partnerstwa z klientami, [w:] Metody zarządzania przedsiębiorstwem w przestrzeni marketingowej, red. R. Krupski, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław 2004.
  • Selnes F., Sallis J., Promoting relationship learning, "Journal of Marketing" 2003, vol. 67.
  • Stabryła A., Metodyka pomiaru sukcesów organizacji w aspekcie skuteczności działania, [w:] Źródła sukcesu organizacji, red. J. Rybicki, W. Machel, Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego nr 4/2, UG, Sopot 2011.
  • Sulejewicz A., Partnerstwo strategiczne: modelowanie współpracy przedsiębiorstw, Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa 1997.
  • Rachunkowość zarządcza i rachunek kosztów, tom 1, red. G.K. Świderska, Difin, Warszawa 2002.
  • Wójcik-Karpacz A., Zdolność relacyjna w tworzeniu efektów współdziałania małych i średnich przedsiębiorstw, Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa 2012.
  • Yli-Renko H., Autio E., Tontti V., Social capital, knowledge, and the international growth of technology- based new firms, "International Business Review" 2002, vol. 11.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171228783

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.