PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | 18 | nr 76, t. 2 | 251--264
Tytuł artykułu

Fuzje i przejęcia jako przejaw globalizacji

Warianty tytułu
Mergers and Acquisitions as a Symptom of Globalization
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W dobie globalizacji fuzje i przejęcia są popularną metodą rozwoju przedsiębiorstw. Zapewniają szybki wzrost przedsiębiorstw, pozwalają na ominięcie barier wejścia oraz redukują ryzyko związane z wchodzeniem na nowe rynki i sektory. Transakcje fuzji i przejęć dają wiele korzyści firmom w nich uczestniczących. W ich efekcie następuje koncentracja kapitału i podniesienie efektywności przedsiębiorstw. Z drugiej jednak strony, ograniczają one w istotny sposób liczbę firm pozostających na rynku, a poprzez to zagrażają wolnej konkurencji. W artykule starano się zaprezentować aktualną sytuację na rynku fuzji i przejęć w perspektywie światowej, Europy Środkowo-Wschodniej i Polski. (abstrakt oryginalny)
EN
In global economy Mergers and Acquisitions (M&A) are very popular method of enterprises development. They provide fast growth of enterprises, allow to bypass the entrance barriers and reduce the risk related with entering new markets and industries. The M&A transactions give many advantages to enterprises which take part in them. In view of this transactions come a capital concentration and an increase in efficiency of enterprises. On the other hand, they limit in a significant way the number of enterprises staying on the market and in view of this, they threaten free competition. In this paper the author shows the present situation of the mergers and acquisitions market with the horizon of the world, Middle Eastern Europe and Poland. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • JONSON H., Fuzje i przejęcia. Narządzie podejmowania decyzji strategicznych, Liber, Warszawa 2000, s. 17.
  • MARZEC D., Price Waterhouse Coopers, Badanie dotyczące transakcji kapitałowych w Europie Środkowej i Wschodniej, Warszawa, kwiecień 2004.
  • PIERŚCIONEK Z., Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003, s. 384-385.
  • ROMANOWSKA M., Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa 2004, s. 202.
  • Price Waterhouse Coopers, Analiza fuzji i przejęć w 2003 roku, Europa Środkowa i Wschodnia, http://www.pwc.com
  • Forbes, styczeń 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171229041

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.