PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 252 Instrumenty zarządzania kosztami i dokonaniami | 26--41
Tytuł artykułu

Strategiczna karta wyników jako narzędzie realizacji idei zrównoważonego rozwoju organizacji

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Balanced Scorecard as a Tool for Implementing Sustainable Development Idea to an Organization
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zaakcentowano możliwości równoważenia rozwoju organizacji w strategicznej karcie wyników. Zdefiniowano pojęcie zrównoważonego rozwoju zarówno w ujęciu ogólnym, jak i w odniesieniu do organizacji oraz scharakteryzowano założenia idei tego rozwoju. Wyjaśniono ogólne zasady równoważenia rozwoju organizacji w strategicznej karcie wyników, a także przedstawiono proces owego równoważenia. Przytoczono główne korzyści dla organizacji z równoważenia jej rozwoju.(abstrakt oryginalny)
EN
The article emphasizes the possibility of organization's sustainable development in the strategic scorecard. The main principles of sustainable development idea, both in general and in relation to the organization is characterized. The general principles of organization's sustainable development due to strategic scorecard are explained and this balancing process is described. The main benefits to the organization of balancing its development are pointed.(original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Wrocławska
autor
  • Wyższa Szkoła Handlowa we Wrocławiu
  • Politechnika Wrocławska
Bibliografia
  • Adamczyk J., Nitkiewicz T., Programowanie zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2007.
  • Dyllick T., Hockerts K., Beyond the business case for corporate sustainability, "Business Strategy and the Environment" 2002, vol. 11.
  • Freeman R.E., Strategic Management: A Stakeholder Approach, Pitman, Boston 1984.
  • Friedman M., Capitalism and Freedom, University of Chicago Press, Chicago 1962.
  • Friedman M., Kapitalizm i wolność, Centrum im. Adama Smitha & Rzeczpospolita, Warszawa 1993.
  • Grudzewski W.M., Hejduk I., Sankowska A., Wańtuchowicz M., Sustainablility w biznesie czyli przedsiębiorstwo przyszłości. Zmiany paradygmatów i koncepcji zarządzania, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2010.
  • Hallstedt S., Ny H., Robèrt K.-H., Broman G., An approach to assessing sustainability integration in strategic decision systems for product development, "Journal of Cleaner Production" 2010, vol. 18.
  • Jabłoński A., Jabłoński M., Strategiczna karta wyników (Balanced Scorecard). Teoria i praktyka, Difin, Warszawa 2011.
  • Kaplan R.S., Norton D.P, Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  • Kaplan R.S., Norton D.P., The Balanced Scorecard: Measures that drive performance, "Harvard Business Review" 1992, January-February.
  • Kral Z., Kontroling lojalności klienta, 2012 [maszynopis].
  • Kral Z., Strategiczna karta wyników, [w:] M. Hopej, Z. Kral (red.), Współczesne metody zarządzania w teorii i praktyce, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2011.
  • Lichniak I. (red.), Nauka o przedsiębiorstwie. Wybrane zagadnienia, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2009.
  • Lichtarski J. (red.), Podstawy nauki o przedsiębiorstwie, Wydawnictwo AE, Wrocław 2007.
  • Misiołek A., Kształcenie a kapitał ludzki w procesie globalizacji a w rozwoju zrównoważonym i trwałym, [w:] F. Piontek (red.), Kapitał ludzki w procesie globalizacji a w zrównoważonym rozwoju, Akademia Techniczno-Humanistyczna, Wisła 2002.
  • Our common future, World Commission on Environment and Development Report, 1987.
  • Piechota R., Realizacja procesów restrukturyzacji i rozwoju przedsiębiorstwa z wykorzystaniem strategicznej karty wyników, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 1175, Wydawnictwo AE, Wrocław 2007.
  • Piontek B., Koncepcja rozwoju zrównoważonego i trwałego Polski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  • Piontek F., Konstytucyjna zasada zrównoważonego rozwoju a możliwość jej wdrożenia w skali państwa i w wymiarze lokalnym, "Środowisko i Rozwój" 2000, nr 1-2.
  • Salzmann O., Ionescu-Somers A., Steger U., The business case for corporate sustainability: Literature review and research options, "European Management Journal" 2005, vol. 23, no. 1.
  • Steyn B., Niemann L., Enterprise strategy. A concept that explicates corporate communication's strategic contribution at the macro-organisational level, "Journal of Communication Management" 2010, vol. 44, no. 2.
  • Willard B., The Next Sustainability Wave, New Society Publishers, Gabriola Island 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171229439

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.