PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 252 Instrumenty zarządzania kosztami i dokonaniami | 248--262
Tytuł artykułu

Wpływ wzrostu sprzedaży na wartość przedsiębiorstwa

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Influence of Sales Growth Rate on Business Valuation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zaprezentowano analizę zależności między tempem wzrostu sprzedaży a wartością przedsiębiorstwa. Autorzy opracowali model matematyczny oparty na wycenie dochodowej według metody DCF oraz poddali badaniu zależności pomiędzy jego parametrami. W pierwszej części analizie poddano zależność między tempem wzrostu sprzedaży a zdolnością przedsiębiorstwa do generowania nadwyżek pieniężnych. Wyznaczono graniczną rentowność, dla której wzrost sprzedaży przekłada się na wzrost generowanego strumienia pieniężnego. Następnie zaprezentowano zależności pomiędzy wartością, rentownością sprzedaży oraz dynamiką sprzedaży, wykazując, że w pewnych uwarunkowaniach rozwój przedsiębiorstwa może powodować spadek wartości. Wyznaczono strefę spadków, w których efekt ten występuje, oraz zaproponowano wzór na minimalną rentowność kreowania wartości, która przy danej dynamice przychodów ze sprzedaży jest wymagana, by przedsiębiorstwo mogło zwiększać swoją wartość.(abstrakt oryginalny)
EN
The article presents the analysis of dependence between sales growth rate and business value. The authors drew up a mathematical model that relies on DCF valuation method and studied relationships between its parameters. First, the relationship between sales growth and companies' ability to generate cash flow was investigated. The breakeven point at which sells growth rate translates into increase in value was determined. Next, the relationships among business value, return on sales, and sales growth rate were presented indicating that under certain conditions the sales growth can reduce the value. The zone of decrease (drop zone), in which such an effect is observed, and an equation for minimal ROS value creation, required at certain sales growth rate for company to increase its business value, were determined.(original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Wrocławska
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Cwynar A., Cwynar W., Zarządzanie wartością spółki kapitałowej. Koncepcje - systemy - narzędzia, Fundacja Rozwoju Rachunkowości w Polsce, Warszawa 2002.
  • Cwynar A., Dżuraka P. (red.), Systemy VBM i zysk ekonomiczny: projektowanie, wdrażanie, stosowanie, Poltext, Warszawa 2010.
  • Dudycz T., Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2005.
  • Rappaport A., Wartość dla akcjonariuszy - poradnik menadżera i inwestora, WIG Press, Warszawa 1999.
  • Szczepankowski P., Wycena i zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171229489

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.