PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 265 Orientacja na wyniki we współczesnej gospodarce | 90--101
Tytuł artykułu

Analiza poziomu satysfakcji absolwentów Wydziału Zarządzania Politechniki Rzeszowskiej

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Analysis of Satisfaction Level of the Graduates of Faculty of Management at Rzeszów University of Technology
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Istotnym elementem Wewnętrznego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia jest ocena jakości procesu kształcenia dokonywana przez absolwentów opuszczających mury Politechniki Rzeszowskiej. Przedmiotem niniejszego opracowania jest prezentacja wyników badań poziomu satysfakcji absolwentów, którzy kończą studia w danym roku akademickim na Wydziale Zarządzania Politechniki Rzeszowskiej. Z przeprowadzonych badań wynika, że mocnymi stronami realizowanego procesu kształcenia na Wydziale Zarządzania są m.in. dobrze przygotowana merytorycznie kadra wykładowców, cechy osobowościowe wykładowców oraz dobry merytorycznie program studiów. Zmiany, jakie powinny być dokonane - w opinii ankietowanych - by wzmocnić szanse zdobycia pracy przez absolwentów Wydziału Zarządzania, to przede wszystkim: konieczność zwiększenia ilości zajęć praktycznych w programie studiów, jak również zwiększenie ilości praktyk studenckich i staży związanych z kierunkiem studiów, na które powinna kierować uczelnia, bądź też sama je organizować.(abstrakt oryginalny)
EN
An important element of the Internal Education Quality Assurance System is to assess the quality of the education process carried out by graduates leaving Rzeszów University of Technology. The subject of this paper is to present the results of the research on the satisfaction level of the graduates who completed their studies in a given academic year at Faculty of Management at Rzeszów University of Technology. The research shows that the strengths of the conducted education process at Faculty of Management, among others, are the well prepared teaching staff, personal traits, and good studies curriculum. Changes that should be implemented in the opinion of the respondents to enhance the chances of getting a job by the graduates of Faculty of Management include: the necessity to increase the amount of practical courses in the curriculum, as well as the increase of the number of student internships related to their course, which should be directed and organised by the university itself.(original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
Bibliografia
  • Mazurek Łopacińska K. (red.), Proces Boloński w kształtowaniu systemu zapewnienia jakości kształcenia, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2009.
  • Szkiel A., Wykorzystanie technik i narzędzi doskonalenia systemów zarządzania jakością przez organizacje w łańcuchu żywnościowym, [w:] T. Sikora (red.), Zarządzanie jakością. Doskonalenie organizacji, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2010, s. 73-85, cyt. za: T. Borys, P. Rogala (red.), Doskonalenie sformalizowanych systemów zarządzania, Difin, Warszawa 2011.
  • Wawak T. (red.), Wyzwania zarządzania jakością w szkołach wyższych, Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2011.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171229789

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.