PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 18 | 53--64
Tytuł artykułu

Problemy komunikacji w transferze innowacji w Małopolsce

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Opracowanie ma na celu prezentację wybranych wyników badań w zakresie uwarunkowania procesów innowacyjnych w firmach należących do grupy małych i średnich przedsiębiorstw. Celem badania było zweryfikowanie następujących trzech hipotez: sposób komunikowania w firmie planów działań w zakresie zmian, rozwoju lub wdrażania innowacji wpływa na efektywność i skuteczność wdrażania tychże procesów innowacyjnych ; firma, która osiąga znaczące sukcesy w zakresie wdrażania innowacji ma lidera, potrafiącego wokół siebie skupić twórczych pracowników ; sposób zorganizowania komunikacji wewnątrz firmy wpływa na efektywność wdrażania procesów innowacyjnych. Projektując badania, przeanalizowano literaturę zarówno w zakresie istoty innowacyjności i znaczenia komunikacji w tych procesach, jak również w zakresie badań prowadzonych w grupie małych i średnich firm. (fragment tekstu)
Rocznik
Numer
Strony
53--64
Opis fizyczny
Bibliografia
  • Alexander B., Going Nomadic: Mobile Learning in Higher Education, "EDUCAUSE Review" vol. 39, no. 5, September/October 2004.
  • Barker A., Doskonała umiejętność komunikacji, OnePress, Warszawa 2004.
  • Chmielewska E., Edukacja dla społeczeństwa mądrości, [w:] M. Dąbrowski, M. Zając, E-edukacja dla rozwoju społeczeństwa, Materiały z IV Ogólnopolskiej Konferencji "Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym", Warszawa 2008.
  • Deetz S., Democracy in Age Corp Co: Developments in Communication and Politics of Everyday Life, St. Univ. of New York 2001.
  • Gagacka M., Kapitał ludzki i społeczny a innowacyjność mikroprzedsiębiorstw, [w:] Wiedza w gospodarce, społeczeństwie, przedsiębiorstwach: pomiary, charakterystyka, zarządzanie, (red.) K. Piech, E. Skrzypek, Instytut Wiedzy i Innowacji, Warszawa 2007.
  • Gorzelak G., Olechnicka A., Innowacyjny potencjał polskich regionów, [w:] Wiedza a wzrost gospodarczy, (red.) L. Zienkowski, WN Scholar, Warszawa 2003.
  • Gródek-Szostak Z., Kajrunajtys D., Komunikacja jako czynnik poprawy jakości innowacyjnych przedsięwzięć IT, [w:] VII Konferencja Naukowa "Zarządzanie jakością - Doskonalenie organizacji", UEK, Kraków 2010 (w druku).
  • Gródek-Szostak Z., Kajrunajtys D., Rola i znaczenie postaw innowacyjnych dydaktyków w kształtowaniu kultury organizacyjnej szkoły (na przykładzie WSEI w Krakowie), [w:] Istota kultury szkoły, jako miejsca nauczania i oddziaływań wychowawczych, (red.) E. Augustyniak, AGH Kraków 2010 (w druku).
  • Karwala S.K., Kształtowanie liderów, jako strategia rozwoju organizacji inteligentnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Kraków 2009.
  • Komives S.R., Wagner W., Leadership for a Better World: Understanding the Social Change Model of Leadership Development, Jossey-Bass Publisher 2009.
  • Kossoff L.L., From Manager To Leader, http://management.about.com/ od/leadership/a/FromMgr2Ldr05.htm (23.08.2010).
  • Maxwell J.C., Leadership 101, What Every Leader Needs To Know, Thomas Nelson Publishers, Nashville 2002.
  • Nęcki Z., Komunikacja międzyludzka, Antykwa, Kluczbork 2005.
  • Nohria N., Khurana R., Handbook of Leadership Theory and Practice, Harvard Business School Publishing Corporation 2010.
  • Porter M.E., Lorsch J.W., Nohria N., Seven Surprises for New CEOs, R0410C. Harvard Business Review 82, no. 10, October 2004.
  • Porter M.E., On Competition, Harvard Business School Publishing Corporation 2008.
  • Puczkowski B., Komunikacja i wiedza jako czynniki rozwoju przedsiębiorstw przyszłości wykorzystujących decyzje unijne, "Zarządzanie Zasobami Ludzkimi", nr 1/2010 (72)/10.
  • Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 2005-2006, (red.) Pyciński S., Żołnierski A., PARP, Warszawa 2007.
  • Schulz von Thun F., Sztuka rozmawiania, Wydawnictwo WAM, Kraków 2007.
  • Stabryła A., Podejście podmiotowo-relacyjne w doskonaleniu struktury organizacyjnej, "Zarządzanie Zasobami Ludzkimi" , nr 6/2007.
  • 21 Strategies for Improving Employee Communication, (red.) Alison Davis, Davis & Company Inc., 2005.
  • http://www.innowacje.malopolska.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171230275

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.