PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2013 | nr 6 | 7--9
Tytuł artykułu

Przemysły kreatywne a zarządzanie wiedzą

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Kultura i gospodarka od zarania dziejów były ze sobą powiązane. Jednak powiązania te miały charakter asymetryczny: dobrobyt gospodarczy kreował popyt na dobra kulturalne. Najbogatsze miasta północnej Italii finansowały rozwój kultury z dochodów z handlu. Tak było też później. W ostatnich dziesięcioleciach zauważyć można tendencję do zmiany tego asymetrycznego układu. Według najnowszych koncepcji kultura jest nie tylko "biorcą", ale także "dawcą" impulsów do wzrostu gospodarczego. Z tego powodu obserwujemy coraz bardziej intensywne nasilenie przepływu wiedzy z sektorów stricte kulturalnych do biznesu. Role platformy transferu wiedzy (w obu kierunkach) pełnią właśnie tytułowe przemysły kreatywne. W opracowaniu niniejszym wykorzystano doświadczenia autora zdobyte w trakcie prowadzenia zajęć z przedmiotu "Przemysły kreatywne" prowadzonego w ramach studium podyplomowego "Polski i międzynarodowy handel sztuką" w Akademii Finansów i Biznesu Vistula w Warszawie w roku 2013. (fragment tekstu)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
7--9
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • 1.Thinkthank Design, Instytut Wzornictwa Przemysłowego, numer 2/2010.
  • 2.Analiza potrzeb i rozwoju przemysłów kreatywnych, Ecorys, Warszawa 2009.
  • 3.David Throsby, From Cultural to Creative Industries: the Specific Characteristics of the Creative Industries, www.unesco.org/culture.
  • 4.Creative industries in Estonia, Latvia i Lithuania 2011, Estonian Ministry of Culture and British Council (in cooperation: Latvian and Lithuanian Ministry of Culture).
  • 5.Julie Carr, Industries, Creative Workers and the Creative Economy: a Review of Selected Recent Literature, Scottish Government Social Research, 2009.
  • 6.H. Bakhshi, A. Freeman, P. Higgs, A Dynamic Mapping of the UK's Creative Industries, Nesta 2013, www.nesta.org.uk
  • 7.The Creative Industries: background, definitions and recent policy development; Northern Ireland Assembly, Research and Information Service; September 2011.
  • 8.Od przemysłów kultury do kreatywnej gospodarki, red. A. Gwóźdź, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa 2010.
  • 9.WIFO, www.kulturdokumentation.org
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171230671

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.