PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 24 | 24--42
Tytuł artykułu

Korzystanie z e-usług w urzędach administracji publicznej

Warianty tytułu
The Use of E-services in Government Administration
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedmiotem zainteresowania autorów niniejszego artykułu jest poszukiwanie odpowiedzi na pytanie, dlaczego interesanci jak dotąd w zbyt małym zakresie korzystają z usług e-urzędu, czyli tzw. e-usług. Z jednej strony przeznaczono gigantyczne środki finansowe na rozwój e-administracji, z drugiej - przeprowadzono rozległą akcję uświadamiającą, a mimo to odsetek osób korzystających z e-usług jest wciąż niewielki. Autorzy dokonali analizy przyczyn nikłego zainteresowania e-usługami na różnych poziomach obsługi interesanta, uwzględniając różne poziomy zaawansowania e-usług: informacyjny, komunikacyjny, interakcyjny i transakcyjny. Ponadto przeanalizowali efekty zewnętrzne występujące w e-administracji i opisali ich potencjalny wpływ na postępowanie interesantów. Omówili także uwarunkowania techniczne, ekonomiczne i psychologiczne zachowań interesantów e-administracji. Niniejszy artykuł zawiera wyniki badań ankietowych na temat przyczyn korzystania z e-usług. Zdefiniowano w nim również główne czynniki sprzyjające korzystaniu z tych usług bądź powstrzymujące przed tym. (abstrakt oryginalny)
EN
The main goal for the authors of this paper was to find an answer to a question why to this day customers has used the e-administration services in such a small scope. Despite great funding put to the expansion of e-administration and a wide-spread awareness program, the percent of the people using e-services is still very little. The authors of this paper analyzed the reasons for little interest to use e-services on different levels of customer management. The analysis includes different levels of advancement for e-services: information, communication, interaction and transaction. Furthermore the analysis of the external effects that take place in e-administration had been conducted that resulted in a description of potential customer behavior. The paper covers technical, economical and psychological conditions that influence the e-administration customers' behavior. It provides the result of the surveys that presents the factors of e-services use limitations. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
24--42
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Biniek Z., Informatyka w zarządzaniu, Vizja Press&IT, Warszawa 2009.
  • Biniek Z., Wybrane uwarunkowania informatyzacji urzędów administracji publicznej, "Współczesna Ekonomia" 2010, nr 1.
  • Biniek Z., Glembiń J., Wołowski F., Podpis elektroniczny w administracji i zarządzaniu, Edytor, Warszawa 2004.
  • Brosch D., Mehlich H., E-Government und virtuelle Organisation, Gabler Verlag, Wiesbaden 2005.
  • Lehner F., Wildner S., Scholz M., Wirtschaftsinformatik, Hanser, Wien 2007.
  • Paczulski P., Kluczyńska E., Al-Jawahiri A., Gajewski P., Internetowe serwisy miast i e-urzędy 2011, http://www.komputerswiat.pl/testy/internet/internetowe-serwisy- -miast/2011/05/internetowe-serwisy-miast-i-e-urzedy-2011,2.aspx
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171230923

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.